Lśniące odznaki nie są jedynie wyróżnieniem, ale również wielkim obowiązkiem. To nie tylko zaszczyty i możliwość wejścia do jednej z największych łazienek w Hogwarcie, ale również konieczność dbania o innych uczniów i studentów, którzy niejednokrotnie będą potrzebowali waszej pomocy i opieki.
Przed wami nowe wyzwania i nowe zadania, które będziecie mogli wykonywać w tym roku szkolnym. Niektóre z nich znajdziecie poniżej, na niektóre będziecie musieli poczekać i działać, kiedy przyjdzie czas.
Za wykonywanie zadań będą przysługiwać wam nagrody, więc niewątpliwie jest o co się starać. W końcu ciężka praca zawsze popłaca, czyż nie? Bawcie się dobrze wypełniając kolejne zadania i pamiętajcie, że wpierw nauka, a później zabawa.
Dyżury
Każdy z was ma możliwość rozegrania jednego dyżuru raz na miesiąc. Możecie zrobić to przy pomocy jednopostówki na minimum 3 000 znaków albo w wątku rozgrywanym z drugim prefektem.
Poniżej umieszczono scenariusze dla dyżurów, które niewątpliwie urozmaicą wam rozgrywkę. Pamiętajcie, że jeśli rozgrywaliście już dane wydarzenie, przy kolejnym dyżurze przysługuje wam przerzut kości tarota. W końcu poza obowiązkami, mamy dla was również nieco zabawy!
Scenariusze:
0 - Głupiec Niektórzy uczniowie zdecydowanie nie mieli wyobraźni, albo posiadali jej aż za dużo. Cokolwiek by to nie było, w tym przypadku nie mogło to doprowadzić do niczego dobrego! Patrolując korytarze usłyszałeś, jak pierwszoklasiści plotkują o zakładzie o to, kto dłużej wytrzyma z krzykiem mandragory! Lepiej szybko biegnij to sprawdzić! Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że udaje ci się zdążyć na czas, nim pierwszaki zrobiły głupotę. Wynik nieparzysty oznacza, że omdleli od krzyku! Czas ich uratować!
1 - Mag Prefekci są od tego, żeby pomagać, prawda? Nic więc dziwnego, że twoją uwagę zwraca grupka uczniów ostro debatująca nad jakimś materiałem i z tego co słyszysz, raczej kiepsko im idzie jego zrozumienie. Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że uczniowie opowiadają o teście ze starożytnych run, którego kompletnie nie rozumieją i potrzebują pomocy. Wynik nieparzysty oznacza, że faktycznie mają problem z testem, ale go jeszcze nie napisali - to wykradziony test na jutrzejszy sprawdzian! Trzeba coś z tym zrobić!
2 - Kapłanka Patrolując korytarze słyszysz krzyki, piski i wiwatowania? Co jest?! Gdy biegniesz na miejsce okazuje się, że dwójka uczennic pobiła się o, z tego co rozumiesz, zdradę. Kto kogo z kim zdradzał? To przecież teraz nieistotne! Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że uczennice prowadzą walkę zaklęć. Wynik nieparzysty oznacza, że uczennice odrzuciły różdżki i doszło do rękoczynów!
3 - Cesarzowa Przechodząc obok klas słyszysz profesora Craine’a, który poucza jednego z uczniów i chyba już zupełnie brakło mu do niego cierpliwości. Widać, że dzieciak tak się zestresował, że już nie jest w stanie myśleć, a profesor tylko bardziej na niego krzyczy. Może warto zaoferować przejęcie pałeczki?
4 - Cesarz Dwójka uczniów przyszła do ciebie po sprawiedliwy osąd. Okazuje się, że wspólnie znaleźli trzydzieści pięć galeonów i zupełnie nie wiedzą, jak się nimi podzielić. “Ja pomyślałem, żeby tam pójść”, “ale ja je znalazłem”, “ale to ja po nie sięgnąłem!” i tak bez końca. Jak to rozwiążesz?
5 - Kapłan Na twoim dyżurze przyszedł do ciebie onieśmielony uczeń. Mówi, że chciałby napisać list do profesora Morisa z prośbą o pożyczenie kilku książek od niego, ale za bardzo się boi i nie wie jak za to się zabrać. Pomożesz mu skleić ładną prośbę? W końcu chce się czegoś więcej nauczyć!
6 - Kochankowie Patrole potrafią przynieść wiele niespodziewanych scenariuszy, nie zakładałeś, że natrafisz na parę wymykającą się do jednego z oddalonych pomieszczeń. Chyba warto zobaczyć, czy czegoś niewłaściwego nie planują. Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że to tylko urocza randka z piknikiem, ale i tak warto ich przestrzec, żeby nie myśleli o niczym więcej. Wynik nieparzysty oznacza, że wpadłeś na niezły numer! Dziewczyna właśnie wypiła nopuerun! Chyba komuś trzeba tu przypomnieć regulamin!
7 - Rydwan Uczniów Hogwartu ciągnie do różnych sztuk magicznych, niektórych mniej właściwych niż innych. Kiedy widzisz jednego z uczniów studiującego książki, w pierwszej chwili tylko chwalisz go w myślach. Dopóki nie widzisz, co na kartach jest zapisane… To zakazane zaklęcia! I to na pewno nie jeden z podręczników! Co zrobisz? Zgłosisz to gdzieś? A może spróbujesz wytłumaczyć, dlaczego nie powinien takich sztuk uprawiać?
8 - Sprawiedliwość Gdy patrolujesz korytarze, akurat trafiasz na bójkę dwóch uczniów, albo raczej jednostronny atak. Starszy wyraźnie gnębi młodszego! Wrzucił mu łajnobombę za kołnierzyk i spłakany drugoklasista właśnie biega w panice po korytarzu, rozsiewając wszędzie łajno! Podczas gdy tamten się śmieje! Trzeba z tym coś zrobić i właściwie to ukarać!
9 - Pustelnik Gdy pilnujesz dormitoriów, zauważasz pierwszoklasistkę siedzącą w kącie z głową schowaną w rękach. Wygląda na bardzo smutną. Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że okazuje się, że dziewczynka bardzo tęskni za mamą. Może pomożesz napisać jej list? Wynik nieparzysty oznacza, że dziewczynce zupełnie nie poszedł ostatni egzamin z mioteł! Może zabierzesz ją na boisko i trochę podszkolisz?
10 - Koło fortuny Będąc na patrolu znajdujesz… Spetryfikowanego ucznia?! Co się tutaj stało?! Rzuć k100! Wynik poniżej 70 oznacza, że nie znajdujesz przyczyny tego wydarzenia, za to wiesz, że trzeba to zgłosić opiekunowi domu i jakoś zabrać ucznia na skrzydło szpitalne! Wynik powyżej 70 oznacza, że znajdujesz problem! Niedaleko leży złamana, cały czas skrząca się różdżka, która zaraz może doprowadzić do kolejnego wyładowania magicznego. Szybko zabezpiecz korytarz, zgłoś niebezpieczeństwo i zabierz nieszczęsnego ucznia w bezpieczne miejsce!
11 - Siła Profesor Fran potrzebuje pomocy z przeniesieniem całego zbioru ksiąg z biblioteki do sali, ale zupełnie nie ma siły na czarowanie, czyżby kobieta się przeziębiła lub pochorowała? Cokolwiek by to nie było, wysłała ci list z listą ksiąg i prośbą o dostarczenie ich do właściwej klasy.
12 - Wiselec Nie sądziłeś, że może się coś stać na patrolu na zewnątrz, zazwyczaj błonia są spokojne… Nie dzisiaj. Kątem oka dostrzegasz coś dyndającego na drzewie, a gdy podchodzisz bliżej… KTOŚ ZAWIESIŁ UCZNIA ZA NOGI NA GAŁĘZI NA ŁAŃCUCHU SCAMANDERA?! Uczeń w dodatku tak się szarpie, że gałąź zaraz się złamie! Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że udaje ci się dobiec na czas, uspokoić ucznia i możesz zacząć jego wyplątywanie. Wynik nieparzysty oznacza, że uczeń tak się szamotał, że aż spadł! Trzeba go zabrać do skrzydła szpitalnego!
13 - Śmierć Musisz wyróżniać się swoim zachowaniem jako prefekt, bo sama Li Wang poprosiła cię o pomoc. Ostatnimi dniami ma mało czasu, a potrzebuje dokładnego raportu na temat ocen pierwszego rocznika studiów i ich postępów w nauce. Sporządź krótki raport dotyczący każdego przedmiotu, etapu nauki i wyślij go na pocztę dyrektorki. Byle szybciutko, pani Wang nie będzie czekać wiecznie!
14 - Umiarkowanie Gdy wchodzisz do pokoju wspólnego okazuje się, że ktoś zrobił tu niezły numer! Całe pomieszczenie wygląda, jakby wybuchły przynajmniej trzy łajnobomby! Kto mógł to zrobić?! Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że niestety nie udaje ci się znaleźć winnego i zostajesz z czyszczeniem zupełnie sam. Wynik nieparzysty oznacza, że słyszysz śmiechy z korytarza i szybko doganiasz uciekających zbrodniarzy! Czas wymierzyć im karę i dopilnować by wszystko ładnie wysprzątali!
15 - Diabeł Patrolujesz korytarze, kiedy dostrzegasz skradającego się ucznia. Po dłuższej obserwacji okazuje się, że chce zakraść się do damskiej toalety i ma… Różdżkę w ręce. Lepiej go powstrzymaj zanim zrobi jakiś głupi numer!
16 - Wieża Może i nie jest to twoja zmiana na patrolach, może i miałeś mieć wolne, ale w swoim dormitorium dostrzegasz coś niepokojącego. Uczeń, który wydaje się wyraźnie chory i osłabiony i tak zbiera się na zajęcia. Mówi, że musi pójść, bo zbliża się sprawdzian i nie może nie być na lekcji, bo nie da rady się sam wszystkiego się nauczyć. Nie ważne, jak bardzo go nie powstrzymujesz, on i tak upiera się, że chce tam pójść… Tylko że wygląda, jakby zaraz miał zemdleć. Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że udaje ci się go przekonać, że nie powinien iść na zajęcia. Napisz list do opiekuna domu tłumacząc sytuację i prosząc o usprawiedliwienie dla niego. Wynik nieparzysty oznacza, że uczeń się upiera i idziesz z nim, żeby nic się nie stało. Na miejscu w klasie przekonaj panią Papadakis, żeby zwolniła ucznia z pisania sprawdzianiu w pierwszym terminie i pomóż załatwić dla niego korepetycje po chorobie.
17 - Gwiazda Profesor Kersey chce zabrać uczniów na nocne oglądanie gwiazd, zebrała się mu jednak duża gromadka, dlatego też wysłał do ciebie patronusa z prośbą o pomoc. Chce byś stawił się na błoniach i pomógł mu w zapanowaniu nad wesołą ferajną przez cały czas trwania zajęć dodatkowych! Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że za dużo się nie dzieje, kilka sprzeczek, mała kłótnia, dzień jak co dzień, tylko że noc. Wynik nieparzysty oznacza, że dwoje uczniów oddaliło się od grupy, lepiej szybko ich znajdź!
18 - Księżyc Jakiś uczeń zgłosił ci na patrolu, że dwójka uczniów bije się w przeciwnym skrzydle. Oczywiście jako odpowiedzialny prefekt poszedłeś tam i… Okazało się, że to było kłamstwo. Czemu by to robił? No tak! Miałeś patrol przy dziale ksiąg zakazanych! Rzuć k6! Wynik parzysty oznacza, że ucznia już nie ma, za to są brakujące książki. Musisz go znaleźć i odebrać księgi! Wynik nieparzysty oznacza, że jeszcze jest w dziale! Szybko zgarnij go i odstaw do opiekuna!
19 - Słońce Uczeń piątej klasy potrzebuje wybrać się do Doliny Godryka po specjalistyczne książki. Dostał na to zgodę od opiekuna domu tylko pod warunkiem, że pójdzie z tobą. Nawet jeżeli miałeś coś innego w planach, dzisiaj musisz robić za opiekunkę do dziecka. Powodzenia!
20 - Sąd Ostateczny Uczeń przyszedł do ciebie z dużym problemem, okazuje się, że powiedział coś tak niewłaściwego na temat run, że aż zasmucił tym profesora Forestera, a przecież dobrze wiadomo, że tego człowieka nie łatwo wyprowadzić z równowagi. Pomóż napisać uczniowi list przeprosinowy, z wyjaśnieniem i obietnicą poprawy i wyślij go na pocztę profesora.
21 - Świat A trzeba było nie iść do tej biblioteki… Miałeś wolne i chciałeś skorzystać z wolnego czasu, zaszywając się w cichym miejscu, z dala od problemów uczniów. No i wpadłeś na problemy profesorów. A dokładniej Craine’a. Okazuje się, że ktoś nieźle pomieszał wszystkie tytuły z transmutacji, a co więcej zabrał i nie oddał paru książek. Zostałeś właśnie wyznaczony do prześledzenia historii wypożyczania i odzyskania wszystkich egzemplarzy. Powodzenia!
Zadania
Na początku miesiąca będą pojawiać się specjalne zadania dla prefektów. Możecie je wykonać do końca miesiąca, w którym zostały ogłoszone, poprzez napisanie jednostówki na minimum 3 000 znaków albo wątku. Zwracajcie uwagę na oznaczenia, bo będziecie specjalnie tagowani w tych zadaniach!
Rozliczeń należy dokonywać w tym temacie. Każdy z was powinien wstawić post, w którym będzie uzupełniał poniższy kod. Rozliczenie nastąpi na koniec roku szkolnego, macie więc czas na zbieranie potrzebnych wam punktów, które zawocują w przyszłości nagrodami. Jakimi? Zgłoście się z wykonaniem choćby jednego zadania, a ta tajemnica zostanie przed wami odkryta.
C. szczególne : Zawsze lekko uniesiony nosek i half-smile na twarzy, jakby wiedziała więcej od innych. Nosi się z dumą. Nierozłączna ze szpilkami, przynajmniej sześciocentymetrowymi! Maluje usta mocnymi kolorami. Aż zauważalne zmiękczenie w jej zachowaniu i noszeniu się, kiedy rozmawia z innym Brandonem.
Ostatnio zmieniony przez Anna Brandon dnia Czw Lis 30 2023, 23:51, w całości zmieniany 5 razy
Mina Hawthorne
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 90%
Wzrost : 172cm
C. szczególne : rozsiane po ciele tatuaże, kolczyk w nosie, na środkowym palcu prawej ręki zawsze nosi pierścień Atlantów, który przykrywa krwawy znak, praktycznie zawsze towarzyszy jej blady pyton królewski imieniem Faust