Specjalizacje kuferkowe to sposób na lepiej widoczne zaprezentowanie, w czym specjalizuje się Wasza postać. Są to nieco zawężone ścieżki, którymi można podążać w obrębie szerszej dziedziny.
Specjalizacjemają przede wszystkim pokazać, co najbardziej lubi wasza postać, mogą pomóc wam w rozwoju i nakierować, co będzie robić w przyszłości.
1. Pierwszą specjalizację można zdobyć po uzyskaniu 20 pkt z danej dziedziny kuferkowej. Może ją wybrać
każdy. Drugą specjalizację można dodać, kiedy osiągniemy 40 pkt z danej dziedziny. Mogą to zrobić studenci i dorośli (dopóki uczniem, możesz mieć tylko jedną specjalizację). Do trzeciej mają dostęp jedynie osoby z rangą dorosłego po ukończeniu Wyższej Szkoły Magicznej, które zdobyły ponad 60 pkt z danej dziedziny.
- Skrócona rozpiska:
20 pkt - jedna specjalizacja, opcja dostępna dla każdego
20 pkt w innej dziedzinie LUB 40 pkt w tej samej - druga specjalizacja, opcja dostępna dla studentów oraz dorosłych
20 pkt w innej dziedzinie LUB 40 albo 60 pkt w tej samej - trzecia specjalizacja, opcja dostępna tylko dla dorosłych po ukończonych Wyższej Szkoły Magicznej
2. Specjalizację powinniście zaznaczać w postach na każdym evencie, lekcji, kółku czy wydarzeniu, w którym uznacie, że będzie to przydatne, ale to do MG, nauczyciela bądź innej osoby prowadzącej dane wydarzenie należy ustalenie, czy wasza specjalizacja pokrywa się z tematyką zadania. Ma ona prawo do odmówienia przyznania bonusu.
3. Bonusy z specjalizacji mogą być różnorodne, dajemy dużą swobodę w dopasowywaniu ich do swoich mechanik. Poniżej prezentujemy przykładowe zastosowania specjalizacji.
4. Zamysł jest taki, by zmieniać specjalizacji, a jedynie z czasem dodać nowe, dlatego prosimy o uwagę przy ich wyborze oraz niepodejmowanie pochopnych decyzji. Zmiana specjalizacji będzie musiała być uzasadniona fabularnie i rozstrzygana indywidualnie przez moderatorów.
5. Posiadanie specjalizacji nie czyni automatycznie geniuszów z naszych postaci, prosimy więc o nie nadużywanie i nie robienie ze swojej postaci mistrza.
6. Można mieć specjalizację z każdego przedmiotu, w którym mamy odpowiednią ilość punktów (pamiętając o limitach z pkt 1). Kolejną specjalizację możemy wybrać zarówno z tej samej dzieciny co wcześniej, jak i kompletnie innej.
- Przykład:
Janusz jest studentem, który ma 40 punktów z uzdrawiania, może więc mieć 2 specjalizacje z uzdrawiania, np. choroby przewlekłe oraz choroby zakaźne. Ma też 20 punktów z Działalności Artytycznej, może więc wybrać sobie jedną specjalizację z uzdrawiania np. choroby przewlekłe oraz jedną z Działalności np. taniec.
7. Specjalizacje
nie są obowiązkowe. Ich brak nie będzie powodować żadnych konsekwencji. Każdy, kto organizuje event, lekcje czy wydarzenie
nie ma obowiązku brać ich pod uwagę i może kierować się jedynie punktami z kuferka. Brak specjalizacji w danej dziedzinie
nie oznacza braku takiej umiejętności. Polecamy jednak wykorzystywać to od czasu do czasu jako miły dodatek. MG zastrzega sobie prawo do możliwości korzystania z specjalizacji.
8. Niektóre specjalizacje mają więcej kategorii, inne mniej ze względu na ich dziedzinę.
9. Po specjalizacje możecie zgłosić się kiedy tylko chcecie w
upomnieniach. Musicie
mieć do tego zaakceptowaną kartę i kuferek.
10. Specjalizacje wpisujemy w swoich kuferkach w rubryce „zdolności”. Kiedy ją dostaniemy do kuferka, wpisujemy tam
Specjalizacje kuferkowe: .
Lista specjalizacji :➢ Zaklęcia i OPCM:
- ofensywne
- defensywne
- gospodarcze/użytkowe
➢ ONMS:
- języki magicznych stworzeń
- behawiorystyka i tresura
- hodowla
- magiweterynaria
➢ Zielarstwo:
- rośliny wodne
- rośliny niebezpieczne
- hodowla roślin
- pozyskiwanie ingrediencji
➢ Eliksiry:
- lecznicze
- użytkowe
- trucizny i antidota
➢ Magiczne Gotowanie:
- cukiernictwo
- miksologia i baristyka
- potrawy wytrawne
➢ Historia Magii i Runy:
- runy
- historia magii ogólna
- historia prawa
➢ Astronomia i wróżbiarstwo:
- numerologia
- astrologia
- wróżbiarstwo
➢ Transmutacja:
- transmutacja obiektów
- transmutacja istot żywych
- transmutacja szczegółowa (detali, pojedynczych rzeczy)
➢ Uzdrawianie:
- magipsychologia
- urazy odzwierzęce, bądź roślinne
- choroby przewlekłe
- choroby zakaźne
- obrażenia pozaklęciowe
- zatrucia eliksiralne
➢ DA:
- taniec
- śpiew
- magiczne instrumenty (wpisz instrument w nawiasie)
- sztuki plastyczne (malowanie, rzeźba itp.)
- sztuki teatralne
- literatura
- fotografia (w tym wizbook, modeling)
➢ Gry miotlarskie:
- obrońca
- pałkarz
- ścigający
- szukający
- wyścigi
➢ Czarna Magia:
- artefakty czarnomagiczne
- klątwy (zaklęcia, które utrzymują się na dłużej niż jeden atak)
- czarnomagiczne zaklęcia ofensywne
Specjalizację proponujemy jako dodatkowe wyjście podczas eventów, lekcji bądź innych wydarzeń. Przypominamy, że wcale nie musimy brać ich pod uwagę. Nie zawsze w końcu nasza szeroka wiedza może się w czymś faktycznie przydać. Prezentujemy przykładowe zastosowania w praktyce, jeśli chcecie spróbować ich użyć, ale nie wiecie jak.
Co można dać postaci z odpowiednią specjalizacją?- dodatkowy przerzut;
- brak możliwości wyrzucenia najgorszej kostki;
- dodanie lub odjęcie kilku punktów jeśli jest to zdarzenie, w którym one się liczą;
- podział na grupy wg specjalizacji;
- danie dodatkowego zadania;
- ... lub zastosować w inny sposób, który będzie pasować do mechaniki, którą wymyślimy;
