•F,G,H,I - Nie dzieje się nic.
•A.....kromantule w natarciu - Walczycie w najlepsze, gdy nagle pojawia się dodatkowe zagrożenie. W waszą stronę zmierzają akromantule, a przynajmniej coś, co je do bólu przypomina.
Rzuć k6 . Wynik
1-3 oznacza, że omijają was i pędzą dalej. Wynik
4-6 oznacza, że stajecie się celem ich ataku i musicie bronić się przed zupełnie nowym zagrożeniem.
Nie macie szansy na obronę przed atakiem przeciwnika. W dodatku kończycie z raną po ugryzieniu na dowolnej części ciała. Może lepiej, by obejrzał to uzdrowiciel?
•B...ijący blask - Jedno z otaczających was zaklęć podpala przestrzeń wokół.
Co rundę, obydwoje rzucacie dodatkowe k100, by sprawdzić, czy ranicie się o płomienie.
-
1-35 Sprawnie tańczycie wokół ognia. Nic wam się nie dzieje.
-
36- 70 Zbyt mocno zbliżacie się do płomienia, który delikatnie was parzy.
Otrzymujecie -20 do obecnej obrony i -10 do następnego ataku, jaki wyprowadzicie.-
71-100 Nie każdy ma oczy dookoła głowy i widać Ty należysz do takich osób. Wpadasz w płomienie, które mocno parzą Twoją skórę.
Otrzymujesz na stałe -20 do wszystkich zaklęć rzucanych podczas rekonstrukcji. i poparzenie, które należy opatrzyć po walce!
•C....entaury w galopie- Mieszkańcy Zakazanego Lasu włączyli się do rekonstrukcji i galopują między wami.
Rzuć k6. Jeśli wynik jest parzysty, nic się nie dzieje. Wynik
nieparzysty oznacza, że obrywasz (1,3 - kopytem, zakręć
kołem by zobaczyć która kość ulega złamaniu ; 5 - obrywasz strzałą, zakręć
kołem, by zobaczyć, gdzie) i otrzymujesz
-20 do trzech następnych zaklęć, jakie rzucisz.•D....ylemat moralny - Widzisz, że jeden z Twoich sojuszników nie radzi sobie najlepiej. Masz wybór
pomóc mu, ale tym samym stracić szansę na obronę zaklęcia, które Cię atakuje lub
bronić siebie, ale Twój sojusznik obrywa atakiem, bez względu na jego kości. Obowiązkowo oznacz osobę, którą ratujesz/skazujesz na brak obrony.
•E...kscytujące wybuchy - Jak to w walce bywa, nie jesteście tu sami, a walki wokół wpływają na waszą potyczkę. Ktoś obok popisał się niezłą
Bombardą sprawiając, że w waszą stronę lecą różne odłamki, które pogarszają wasz wzrok i powodują dzwonienie w uszach, a pył uniemożliwia wam wypowiadanie zaklęć.
Rzuć k6 - wynik parzysty oznacza, że efekt dotyczy Twojego przeciwnika, wynik
nieparzysty oznacza, że dotyczy Ciebie.
Następne dwa zaklęcia osoby, której efekt dotyczy muszą być niewerbalne i otrzymują karę -30.•J....adowite tentakule - Już myślałeś, że przeciwnik będzie Twoim największym zmartwieniem, gdy nagle wpadasz na coś, co kompletnie zlało Ci się z otoczeniem. Kolce jadowitej tentakuli przebijają się przez Twoje ciało, wprowadzając jad do organizmu.
Każde następne zaklęcie jest ma karę -10 większą (pierwsze -10, drugie -20, trzecie -30 itd...) ze względu na osłabienie organizmu. Jeśli posiadasz
przynajmniej 20pkt. z zielarstwa w kuferku możesz dorzucić
k6, gdzie wynik parzysty pozwala Ci na czas rozpoznać roślinę i uniknąć efektu tej literki!