Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Specjalizacje kuferkowe

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Huxley Williams
Huxley Williams

Nauczyciel
Wiek : 45
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 183
C. szczególne : biegające po ciele tatuaże, w pracy przykryte długimi rękawami, chociaż wychodzą na ręce i czasem na szyję | pojedynczy kolczyk szeherezady w uchu
Galeony : 1489
  Liczba postów : 1463
https://www.czarodzieje.org/t19615-huxley-butcher-williams#583118
https://www.czarodzieje.org/t19619-rzeznik#583498
https://www.czarodzieje.org/t19616-huxley-butcher-williams#583130
https://www.czarodzieje.org/t19753-huxley-butcher-dziennik#59438
Specjalizacje kuferkowe QzgSDG8




Administrator




Specjalizacje kuferkowe Empty


PisanieSpecjalizacje kuferkowe Empty Specjalizacje kuferkowe  Specjalizacje kuferkowe EmptySob Kwi 01 2023, 16:02;


Specjalizacje kuferkowe



Specjalizacje kuferkowe to sposób na lepiej widoczne zaprezentowanie, w czym specjalizuje się Wasza postać. Są to nieco zawężone ścieżki, którymi można podążać w obrębie szerszej dziedziny.
Specjalizacjemają przede wszystkim pokazać, co najbardziej lubi wasza postać, mogą pomóc wam w rozwoju i nakierować, co będzie robić w przyszłości.


1. Pierwszą specjalizację można zdobyć po uzyskaniu 20 pkt z danej dziedziny kuferkowej. Może ją wybrać każdy. Drugą specjalizację można dodać, kiedy osiągniemy 40 pkt z danej dziedziny. Mogą to zrobić studenci i dorośli (dopóki uczniem, możesz mieć tylko jedną specjalizację). Do trzeciej mają dostęp jedynie osoby z rangą dorosłego po ukończeniu Wyższej Szkoły Magicznej, które zdobyły ponad 60 pkt z danej dziedziny.
Skrócona rozpiska:

2. Specjalizację powinniście zaznaczać w postach na każdym evencie, lekcji, kółku czy wydarzeniu, w którym uznacie, że będzie to przydatne, ale to do MG, nauczyciela bądź innej osoby prowadzącej dane wydarzenie należy ustalenie, czy wasza specjalizacja pokrywa się z tematyką zadania. Ma ona prawo do odmówienia przyznania bonusu.

3. Bonusy z specjalizacji mogą być różnorodne, dajemy dużą swobodę w dopasowywaniu ich do swoich mechanik. Poniżej prezentujemy przykładowe zastosowania specjalizacji.

4. Zamysł jest taki, by nie zmieniać specjalizacji, a jedynie z czasem dodać nowe, dlatego prosimy o uwagę przy ich wyborze oraz niepodejmowanie pochopnych decyzji. Zmiana specjalizacji będzie musiała być uzasadniona fabularnie i rozstrzygana indywidualnie przez moderatorów.

5. Posiadanie specjalizacji nie czyni automatycznie geniuszów z naszych postaci, prosimy więc o nie nadużywanie i nie robienie ze swojej postaci mistrza.

6. Można mieć specjalizację z każdego przedmiotu, w którym mamy odpowiednią ilość punktów (pamiętając o limitach z pkt 1). Kolejną specjalizację możemy wybrać zarówno z tej samej dzieciny co wcześniej, jak i kompletnie innej.
Przykład:

7. Specjalizacje nie są obowiązkowe. Ich brak nie będzie powodować żadnych konsekwencji. Każdy, kto organizuje event, lekcje czy wydarzenie nie ma obowiązku brać ich pod uwagę i może kierować się jedynie punktami z kuferka. Brak specjalizacji w danej dziedzinie nie oznacza braku takiej umiejętności. Polecamy jednak wykorzystywać to od czasu do czasu jako miły dodatek. MG zastrzega sobie prawo do możliwości korzystania z specjalizacji.

8. Niektóre specjalizacje mają więcej kategorii, inne mniej ze względu na ich dziedzinę.

9. Po specjalizacje możecie zgłosić się kiedy tylko chcecie w upomnieniach. Musicie mieć do tego zaakceptowaną kartę i kuferek.

10.  Specjalizacje wpisujemy w swoich kuferkach w rubryce „zdolności”. Kiedy ją dostaniemy do kuferka, wpisujemy tam Specjalizacje kuferkowe: .


Lista specjalizacji :
➢ Zaklęcia i OPCM:
  • ofensywne
  • defensywne
  • gospodarcze/użytkowe


➢ ONMS:
  • języki magicznych stworzeń
  • behawiorystyka i tresura
  • hodowla
  • magiweterynaria


➢ Zielarstwo:
  • rośliny wodne
  • rośliny niebezpieczne
  • hodowla roślin
  • pozyskiwanie ingrediencji


➢ Eliksiry:
  • lecznicze
  • użytkowe
  • trucizny i antidota


➢ Magiczne Gotowanie:
  • cukiernictwo
  • miksologia i baristyka
  • potrawy wytrawne


➢ Historia Magii i Runy:
  • runy
  • historia magii ogólna
  • historia prawa


➢ Astronomia i wróżbiarstwo:
  • numerologia
  • astrologia
  • wróżbiarstwo


➢ Transmutacja:
  • transmutacja obiektów
  • transmutacja istot żywych
  • transmutacja szczegółowa (detali, pojedynczych rzeczy)


➢ Uzdrawianie:
  • magipsychologia
  • urazy odzwierzęce, bądź roślinne
  • choroby przewlekłe
  • choroby zakaźne
  • obrażenia pozaklęciowe
  • zatrucia eliksiralne


➢ DA:
  • taniec
  • śpiew
  • magiczne instrumenty  (wpisz instrument w nawiasie)
  • sztuki plastyczne (malowanie, rzeźba itp.)
  • sztuki teatralne
  • literatura
  • fotografia (w tym wizbook, modeling)


➢ Gry miotlarskie:
  • obrońca
  • pałkarz
  • ścigający
  • szukający
  • wyścigi


➢ Czarna Magia:
  • artefakty czarnomagiczne
  • klątwy (zaklęcia, które utrzymują się na dłużej niż jeden atak)
  • czarnomagiczne zaklęcia ofensywne



Specjalizację proponujemy jako dodatkowe wyjście podczas eventów, lekcji bądź innych wydarzeń. Przypominamy, że wcale nie musimy brać ich pod uwagę. Nie zawsze w końcu nasza szeroka wiedza może się w czymś faktycznie przydać. Prezentujemy przykładowe zastosowania w praktyce, jeśli chcecie spróbować ich użyć, ale nie wiecie jak.

Co można dać postaci z odpowiednią specjalizacją?

  • dodatkowy przerzut;
  • brak możliwości wyrzucenia najgorszej kostki;
  • dodanie lub odjęcie kilku punktów jeśli jest to zdarzenie, w którym one się liczą;
  • podział na grupy wg specjalizacji;
  • danie dodatkowego zadania;
  • ... lub zastosować w inny sposób, który będzie pasować do mechaniki, którą wymyślimy;






______________________

 Courage is not living without fear
Courage is being scared to death and doing the right thing anyway

Powrót do góry Go down
 

Specjalizacje kuferkowe

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Specjalizacje kuferkowe QCuY7ok :: 
rozwoj postaci
 :: 
Cele fabularne
-