Brałeś udział w evencie i jako jedyny nie dostałeś za niego punktów? Koniecznie przypomnij o tym, zostawiając wpis poniżej. Ukończyłeś kurs zawodowy? Daj nam znać, abyśmy mogli przydzielić Ci świadectwo jego ukończenia.
Przeprowadziłeś lekcje dowolną postacią półfabularną? Przysługują Ci za to dodatkowe punkty do kuferka, dla dowolnej postaci! Jesteś nauczycielem, który prowadził zajęcia, ale nie dostał za nie punktów? A może dostałeś ich za mało (to także działa wstecz)? Koniecznie upomnij się o nie, zostawiając post poniżej. Nie wiesz ile punktów Ci przysługiwało i czy Ci się zgadzają? Przejrzyj poniższą rozpiskę! Podane w niej wartości są maksymalne, w zależności od jakości postów, bądź wylosowanych kostek można otrzymać mniejszą liczbę punktów.
Postacie z rangą ucznia, lub studenta nie mogą punktów do dowolnej umiejętności przeznaczać na statystykę Czarnej Magii.
Punkty za lekcje:
Rozpiska nagród za uczestnictwo w zajęciach: Uczeń - jednopostówka - 1 pkt Uczeń - wielopostówka - 2 pkt
W obu powyższych przypadkach nie liczą się posty niepowiązane z lekcją - fabularne wejście do klasy, rozmowy przed jej rozpoczęciem, po zakończeniu itd. Postaci dorosłe mogą dostawać punkty za uczestnictwo w lekcjach na szkolnych wyjazdach; w roku szkolnym nie otrzymują wynagrodzenia punktowego.
Rozpiska zapłat za prowadzenie zajęć nauczycielem półfabularnym i fabularnym: - indywidualnie rozpatrywane przez moderatora* od 1 do 3 pkt (zależnie od terminowości, zaangażowania, pomysłu, ilości etapów itd. Uwaga! Prace domowe uzupełniające lekcję zwiększają punktację)
*Nauczyciele fabularni zostają nagrodzeni 1 punktem za pracę domową, nawet jeśli nie jest ona częścią lekcji.
Punkty za uczestnictwo w lekcjach Numerologii przyznawane są do Astronomii i Wróżbiarstwa. W przypadku Mugoloznawstwa - otrzymane punkty są zależne od tego, jakich zagadnień dotyczą kolejne etapy lekcji - zwykle jest to Działalność Artystyczna/Gry Miotlarskie/Historia Magii. W przypadku wątpliwości odsyłamy osobę odpowiedzialną za organizację lekcji do konsultacji z moderacją. Na jeden etap lekcji powinien przypadać min. 1 post nauczyciela. W przypadku lekcji, które nie są podzielone na dwa odrębne etapy, a mają np. bardziej złożoną mechanikę, wymagamy przynajmniej jednego posta z reakcją nauczyciela na to, co dzieje się na zajęciach przed ich zakończeniem
Dla sprostowania: jednopostówka - jeden post na zajęciach o losowaniu kostek + ewentualnie jedna wysłana sowa z zadaniem wielopostówka - więcej postów z losowaniem kostek, zalicza się także losowanie jak idzie praca domowa, jeśli realnie rozgrywamy pisanie jej w fabule, a nie samo wysyłanie listu
uwaga! punkty dostaje się jedynie za zakończone lekcje - w przypadku niekontynuowania jej przez dwa tygodnie, lekcja zostanie zakończona przez moderatora/MG, a punkty zostaną rozdane jedynie uczniom i studentom za uczestnictwo w zajęciach
Punkty za Quidditcha:
Kapitan za jednoetapowy trening Quidditcha - 1 pkt Kapitan za dwu- lub więcej etapowy trening Quidditcha - max 2 pkt
Udział w treningu jednoetapowym - max 1pkt Udział w treningu dwu- lub więcej etapowym - max 2pkt
Gra w meczu po stronie zwycięskiej drużyny - 2 pkt Gra w meczu po stronie przegranej drużyny - 1 pkt
Sędziowanie (dot. tylko nauczyciela fabularnego) składające się z posta rozpoczynającego i kończącego – 1 pkt
Punkty za własne wątki:
• Samodzielna nauka - jednopostówka (min 3 tysiące znaków) - 1 pkt • 3-5 postów na jedną osobę - 1 pkt • 6 postów (i więcej) na jedną osobę* - 2 pkt W ciągu miesiąca uczeń/student może napisać maksymalnie trzy jednopostówki i/lub wątki samodzielnej nauki, podczas gdy dorosły może napisać maksymalnie pięć.
Uwaga, liczą się te posty, które są nauką!.
* Nie każdy wątek zawierający po 6 postów na uczestnika będzie rozliczany 2 punktami kuferkowymi, ponieważ ważna jest w ich ramach również wartość merytoryczna oraz jakość każdego z napisanych postów. Podstawowym progiem otrzymania gwarantowanych 2 punktów jest po 6 postów na wysokość avatara, w których wykonywanie trenowanej czynności, bądź przyswajanie wiedzy każdorazowo obejmuje co najmniej 8 linijek/połowę wysokości avatara. Dodatkowe rozpisanie kości zawierających więcej niż dwie wersje wydarzeń, zwłaszcza w sytuacjach pasujących do okoliczności rozwijania postaci zawsze będzie mile widziane i ułatwi ocenę wątku na wyższą liczbę punktów dla niestandardowych przypadków i rozwiązań.
Wykorzystanie/utrata przedmiotów:
W tym temacie należy także zgłosić się, kiedy nasza postać utraci przedmiot z kuferka - np. podaruje go przyjacielowi w prezencie lub wypije fiolkę eliksiru. Dyplom w naszym kuferku zostanie wtedy opatrzony odpowiednim komentarzem. W zgłoszeniu należy uwzględnić, czy dany przedmiot został utracony zupełnie czy jedynie wykorzystałeś jedno z kilku użyć. Niejednokrotnie spotykasz się na forum z informacją, że dana fiolka eliksiru starcza na dwa użycia, podobnie w wielu innych przypadkach. Każde wykorzystanie jakiejś rzeczy koniecznie zgłoś w tym temacie. Pamiętaj też, by taki utracony przedmiot usunąć ze swojego wyposażenia.
Zgłoś się po zaległe punkty!
Kod:
<zg>Nagradzana osoba:</zg> @"pełny nick" (chyba, że dotyczy autora postu) <zg>Okoliczności zdobycia punktów:</zg> link do rozgrywki <zg>Powod:</zg> <zg>Nazwa umiejętności:</zg> <zg>Liczba punktów:</zg>
Zgłoś się po zaległy dyplom!
Kod:
<zg>Nagradzana osoba:</zg> <zg>Nazwa stażu/kursu:</zg> <zg>Link do miejsca rozgrywki:</zg> <zg>Link do płatności:</zg>
Zgłoś się po zaległy przedmiot!
Kod:
<zg>Nagradzana osoba:</zg> @"pełny nick" (chyba, że dotyczy tylko autora postu) <zg>Nazwa przedmiotu:</zg> <zg>Bonus kuferkowy:</zg> wpisz, jeśli przedmiot jest punktowany <zg>Okoliczności zdobycia przedmiotu:</zg> link do rozgrywki <zg>Powod:</zg>
Zgłoś utratę/wykorzystanie przedmiotu!
Kod:
<zg>Imię i nazwisko postaci:</zg> <zg>Nazwa przedmiotu:</zg> <zg>Okoliczności utraty przedmiotu:</zg> link do rozgrywki <zg>Powod:</zg>
Ostatnio zmieniony przez Zilya Fyodorova dnia Sro Cze 18 2014, 17:09, w całości zmieniany 2 razy
Po każdej lekcji nauczyciel powinien przyznać punkty do kuferków za uczestnictwo w jego lekcjach. Otóż postacie chodząc na zajęcia, mogą nie tylko zdobywać punkty dla domu, ale i te, które wpisujemy w kuferki przy umiejętnościach. Po jednej lekcji nauczyciel może przydzielić maksymalnie 2 punkty na jednego gracza. W tym celu używa poniższego kodu, który wkleja do tematów uczestników jego zajęć. (Jeśli z różnych powodów nie ma czasu lub możliwości tego uczynić, powinien poinformować o tym dowolnego moderatora!). Po tym, jak dana postać w swym profilowym kuferku dostanie post z przydzielonymi punktami – powinna zaktualizować swój kuferek o przydzieloną liczbę punktów.
Zdobycie punktów
Spoiler:
Zdobywasz punkty:
+ 2pkt (Zaklęcia i OPCM) Udział w zajęciach
Koniecznie wpisz je na listę swych umiejętności!
Kod:
<center><div class="kfinfotlo"></div><div class="kfinfo1">Zdobywasz punkty:<br> <div class="kfinfo2">+ 2pkt (wpisz umiejętność) [size=9]tu wpisz powod[/size]</div><br> [size=22]Koniecznie wpisz je na listę swych umiejętności![/size]</div></center>
Zdobycie zdolności
Postacie w wyniku uczestnictwa w różnego rodzaju eventach mogą otrzymywać umiejętności. Są one jednorazowo przyznawane i nie zbiera się na nie punktów. Są to proste zdolności jak chociażby "pieczenie czekoladowych żab", Osoba, która event związany ze zdobywaniem umiejętności organizowała – powinna rozesłać w profilach uczestników poniższy kod zawierający odpowiednią adnotację. Po tym, jak dana postać w swym profilowym kuferku dostanie post z potwierdzeniem opanowania zdolności - powinna zaktualizować swój kuferek o ową informację.
Spoiler:
Zdobywasz zdolność:
Pieczenie czekoladowych żab
Koniecznie wpisz ja na listę swych zdolności!
Kod:
<center><div class="kfinfotlo"></div><div class="kfinfo1">Zdobywasz zdolność:<br> <div class="kfinfo2">Wpisz zdolność</div><br> [size=22]Koniecznie wpisz ją na listę swych zdolności![/size]</div></center>
Zdobycie przedmiotu
Postacie w wyniku uczestnictwa w różnego rodzaju eventach mogą otrzymywać także przydatne (i mniej przydatne) przedmioty do użytku w fabule. Jeśli nauczyciel lub osoba prowadząca event pod postacią Mistrza Gry, Czarodziejowej Duszy itd. zdecyduje, że powinieneś coś otrzymać, a może sam to zakupiłeś w którymś z wątków, to przedmiot powinien zostać zamieszczony w Twoim kuferku za pomocą poniższego kodu.
Spoiler:
Zdobywasz przedmiot:
Czarna różdżka
Koniecznie wpisz ja na listę swojego ekwipunku!
Kod:
<center><div class="kfinfotlo"></div><div class="kfinfo1">Zdobywasz przedmiot:<br> <div class="kfinfo2">Wpisz przedmiot</div><br> [size=22]Koniecznie wpisz go na listę swojego ekwipunku![/size]</div></center>
Utrata przedmiotu
Niektóre przedmioty, np. eliksiry, mają określoną ilość użyć, dlatego każde użycie musi być odnotowane wpisem w kuferku. Przedmiot można też utracić w wyniku ingerencji Mistrza Gry, na evencie lub po prostu poprzez przekazanie go innemu graczowi.
Spoiler:
Tracisz przedmiot:
Czarna Różdżka
Koniecznie usuń go z listy swojego ekwipunku!
Kod:
<center><div class="kfinfotlo"></div><div class="kfinfo1">Tracisz przedmiot:<br> <div class="kfinfo2">Wpisz przedmiot</div><br> [size=22]Koniecznie usuń go z listy swojego ekwipunku![/size]</div></center>
Ukończenie kursu
Spoiler:
Dyplom ukończenia kursu
Aptekarz
Koniecznie wpisz go na liste swych osiągnięć zawodowych!
Kod:
<center><div class="kfdyptlo"></div><div class="kfinfo1">Dyplom ukończenia kursu/stażu<br> <div class="kfinfo2">wpisz kurs lub staz [size=14](+4/7pkt dowolna umiejętność)[/size]</div><br> Koniecznie wpisz go na listę swych osiągnięć zawodowych!</div></center>