Brytyjsko–irlandzka Liga Quidditcha startuje z nowym sezonem, w którym ponownie trzynaście drużyn z różnych wyspiarskich zakątków zmierzy się między sobą o mistrzowski tytuł. Kto osiągnie ostateczny tryumf? W którym z zespołów ujrzymy wschodzące gwiazdy Ligi, a która kadra całkowicie zawiedzie oczekiwania? Przygotujcie się na dwanaście kolejek pełnych doskonałej gry, zwrotów akcji, pokazów siły, szalonych powrotów i przelanych ponad murawą potu i krwi. Kto zostanie Mistrzem, a kto zostanie z niczym? Zawodników i kibiców zapraszamy do śledzenia poczynań drużyn w nadchodzącym sezonie!
Przebieg
W trakcie sześciu miesięcy gry podzielonych na dwie rundy odbędzie się dwanaście kolejek rozgrywek. Zarówno w rundzie jesiennej, trwającej od września do listopada, jak i w rundzie wiosennej, obejmującej okres od marca do maja, każdy miesiąc będzie oznaczał po dwa spotkania do rozegrania dla każdego z zespołów. Całość odbywać się będzie w systemie znanym z rozgrywek szkolnych, gdzie zwycięstwo oznacza 3 punkty, remis - 1 punkt, a porażka - 0 punktów. Rezultaty będą uzupełniane na bieżąco w terminarzu oraz tabeli, dzięki czemu z łatwością będzie można śledzić sytuację drużyny, której kibicujemy, bądź w której występujemy.
W praktyce każdy miesiąc będzie kończył się rzutami kością Mistrza Gry na wyniki rozegranych spotkań, a do otrzymanej punktacji doliczone zostaną dwie zmienne - jedna związana z dotychczasową passą drużyny, a druga biorąca pod uwagę aktywność postaci będących członkami każdego z zespołów.
Kości: Do każdego meczu przypadają 3 kości-k6. Pierwsze dwie oznaczają liczbę goli zdobytą przez oba zespoły. Każdy gol warty jest 10 punktów. Trzecia - odpowiada za wskazanie drużyny, której szukający złapał złoty znicz. Schwytanie złotej piłeczki równoważne jest z zyskiem 50 punktów oraz zakończeniem meczu.
Kości bramkowe:
1 - 30 punktów 2 - 40 punktów 3 - 50 punktów 4 - 80 punktów 5 - 100 punktów 6 - 120 punktów Przykład: w spotkaniu Katapult z Nietoperzami, dwa pierwsze rzuty kością wynoszące 2 i 5 oczek oznaczają, że wynik meczu przed złapaniem złotego znicza wynosił 100:40 dla Nietoperzy.
Złoty Znicz:
Nieparzysta liczba oczek → znicz dla pierwszej z wymienionych w parze drużyn. Parzysta liczba oczek → znicz dla drugiej drużyny w danym zestawieniu. Przykład: W meczu pomiędzy Strzałami a Jastrzębiami, parzysta liczba oczek oznacza znicz dla Jastrzębi.
Passa: w tej zmiennej liczone są wyniki z poprzedniego miesiąca: każde zwycięstwo dodaje 10 punktów do wyniku drużyny w bieżących kolejkach, a każda porażka odejmuje taką samą liczbę oczek. Maksymalny bonus, bądź kara wynosi +/- 20 punktów (równowartość 2 goli).
Aktywność: postać zapisana do drużyny wnosi do niej bonus 10 punktów przy każdym meczu ligowym. Jeżeli jednak nie wykona on jednopostówki, bądź wątku pracowniczego w danym miesiącu, fabularnie uznaje się, że oba spotkania przesiedział on przede wszystkim na ławce rezerwowych i nie miał okazji wnieść zbyt wiele do gry drużyny. Wszystko zmienia się jednak, kiedy gracz rozegra wątek/jednopostówkę w ramach pracy - bonus zwiększa się wtedy do 30 punktów w każdym rozgrywanym w ciągu miesiąca meczu zespołu, a Prorok Codzienny w swoim sportowym podsumowaniu miesiąca może wspomnieć o wpływie aktywnego zawodnika na całokształt gry drużyny. W przypadku, gdy do zespołu wpisana jest więcej niż jedna postać, bonusy w żaden sposób nie łączą się ani nie kumulują. Nadal mogą wynosić +10 lub +30 w zależności od opisanych okoliczności. Pod uwagę brane są również scenariusze, gdy bonus za zawodnika będzie miał ujemny, równoważny wpływ na dorobek punktowy rywali - na przykład przy należącej do kadry postaci będącej obrońcą. Mistrz Gry może również wziąć pod uwagę systematyczność i zaangażowanie postaci w życie zespołu i ze wcześniejszą zapowiedzią zwiększyć maksymalny bonus punktowy w pojedynczych przypadkach.
Zgłoszenia
Aby zespół otrzymał w danym miesiącu bonus za aktywność gracza należącego do kadry, a sam zawodnik mógł brać czynny udział w meczach drużyny, należy przed upłynięciem ostatniego dnia miesiąca zgłosić napisanie fabuły pracowniczej poniżej, używając przy tym następującego kodu:
Kod:
<zg>Postać:</zg> imię&nazwisko <zg>Drużyna:</zg> <zg>Rozegrana fabuła:</zg> brak/jednopostówka/wątek + link
Pamiętajcie, że samo bycie zapisanym w tym temacie nie zapewnia Waszej drużynie żadnego bonusu dopóki nie zameldujecie się na dany miesiąc w zgłoszeniu poniżej!
Choć sezon miotlarski przez całą zimę czeka na wznowienie, drużyny muszą wykorzystać ten czas bardzo aktywnie, aby odpowiednio przygotować się do drugiej części rozgrywek i wiosenne spotkania rozstrzygnąć na swoją korzyść, jeżeli myślą o zamknięciu tegorocznych zmagań na wysokich miejscach. Oprócz wzmocnień składu, ekipy pracują zatem nad zgraniem pomiędzy zawodnikami obecnymi w składach. Kto wykona najwięcej ruchów i przyłoży się do okresu przygotowawczego?
Każdy z graczy biorących udział w tej części sezonu powinien dodać w tym temacie post z poniższym kodem i uzupełniać go w nadchodzących miesiącach.
Listopadowe wyniki zostały zmodyfikowane o bonus w postaci 'zgrania' - jeżeli postać w każdym z trzech miesięcy rozgrywek pisała fabułę/post pracowniczy, w listopadzie jej zespół zyskał bonus +30 punktów w obu meczach. Bonus ten dało się otrzymać tylko raz na drużynę.
Na wiosnę będzie to wyglądało podobnie - pracownicze działania zostaną wynagrodzone w marcowych zmaganiach w postaci bonusu wynoszącego maksymalnie 30 pkt. w obu meczach. Do tego wymagana jest aktywność co najmniej jednego gracza z drużyny w każdym miesiącu zimowej przerwy. Ale na pierwsze bonusy możecie liczyć już po wrzuceniu jednego posta pracowniczego we wskazanym czasie. Wasze drużyny na Was liczą! Powodzenia!
C. szczególne : wyjątkowo niski i zachrypnięty głos, blizny na palcach i wierzchu lewej dłoni oraz jedna biegnąca w poprzek jej wnętrza, blizna na łydce po ugryzieniu inferiusa, tatuaż z runą algiz na wnętrzu lewego nadgarstka
C. szczególne : czupryna ognistorudych i pozostających zwykle w artystycznym nieładzie włosów | gęste brwi | tatuaże: motyw quidditchowy na lewym ramieniu, czaszka wężna na prawej piersi i runa Algiz po wewnętrznej stronie lewego przedramienia