Czarodzieje
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Share
 

 Mieszkania i domy - poradnik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Elijah J. Swansea

Absolwent Gryffindoru
Wiek : 22
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 185 cm
C. szczególne : znamię na karku, na które nie działa metamorfomagia; okulary do czytania, na szyi drewniana zawieszka w kształcie aparatu fotograficznego. Na prawym przedramieniu wielka i paskudna blizna, ukrywana metamorfomagią i ubraniami
Dodatkowo : metamorfomagia
Galeony : 1578
  Liczba postów : 2898
https://www.czarodzieje.org/t16927-elijah-julian-swansea#471679
https://www.czarodzieje.org/t16932-jeczybula#471794
https://www.czarodzieje.org/t16933-elijah-j-swansea#471795
https://www.czarodzieje.org/t16919-elijah-j-swansea
https://www.czarodzieje.org/t18741-elijah-j-swansea-dziennik#537
Mieszkania i domy - poradnik QzgSDG8




Gracz




Mieszkania i domy - poradnik Empty


PisanieMieszkania i domy - poradnik Empty Mieszkania i domy - poradnik  Mieszkania i domy - poradnik EmptyPon Maj 04 2020, 17:54;




Mieszkania i domy



Mieszkania

Magiczne mieszkania
   • Hosmeade – aleja Amortencji
   • Londyn – ulica Tojadowa
   • Londyn – ulica Pokątna
   • Londyn – ulica Śmiertelnego Nokturnu
   • Reszta kraju i świata – świstokliki

Mieszkania z tej kategorii są usytuowane w lokacjach, których w ogóle nie zamieszkują mugole. Są przepełnione magią i posługują się wyłącznie nią, o czym należy pamiętać nie tylko przy tworzeniu lokum, ale i w trakcie samej rozgrywki. Magiczne mieszkania nie są podłączone do prądu, co samo w sobie wyklucza działanie wszystkich przedmiotów, które są nim zasilane. Możliwe jest używanie mugolskie sprzętów działających na baterie, ale trzeba pamiętać, że i wówczas najlepiej nie szaleć z rzucaniem czarów. Im wyższa czystość krwi postaci, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie ona posiadać mugolskie przedmioty i wiedzieć jak  je obsługiwać!
Czarodzieje mają własne odpowiedniki wielu zwyczajnych sprzętów. Można o nich poczytać w spisie przedmiotów, a także w kompendium wiedzy (punkt 9).



Mugolskie mieszkania
   • Londyn – mugolskie dzielnice
   • Reszta kraju i świata – świstokliki

Tu miejsce zagrzeje prawie każdy czarodziej, którego fascynuje mugolska kultura i technologia. Prawie, bo przed przeprowadzką powinien posiąść choćby minimum informacji na temat tego jak zachowywać się w tym środowisku, by nie zostać zdemaskowanym.  Najważniejsze jest to, by mieszkanie z zewnątrz nie odbiegało od normy, do której przywykli niemagowie, wewnątrz można pozwolić sobie na nieco więcej luzu. Trzeba jednak pamiętać o tym, że magia nie współgra z elektrycznością, której pełno w typowej mugolskiej kamienicy i należy z nią uważać. To bardzo istotne, by nie zwracać na siebie niepotrzebnej uwagi.


Domy

   • Dolina Godryka – domy
   • Hogsmeade – aleja Amortencji
   • Londyn – ulica Tojadowa
   • Londyn – mugolskie dzielnice
   • Reszta kraju i świata – świstokliki

Domy jednorodzinne i rezydencje dają przede wszystkim możliwość posiadania większej ilości pomieszczeń. Podobnie jak w przypadku mieszkań, należy pamiętać o tym, by zachowywać się adekwatnie do zamieszkałego otoczenia. W środowiskach magicznych trzeba pamiętać o braku mugolskich sprzętów, w mugolskich – o uważaniu na magię i zachowywaniu pozorów normalności.
Uwaga! Przy zakupie domu w Dolinie Godryka należy wykonać obowiązkowy rzut kością k6, która określi stan, w jakim znajduje się dom. Treść kości podana jest w temacie z cenami domów w Dolinie.


Domy rodzinne

Mówiąc o domu rodzinnym, mamy na myśli ten, w którym postać wychowywała się od najmłodszych lat. Żeby móc w nim grać, poza naszą postacią musi go zamieszkiwać również jakiś członek rodziny – rodzic, dziadek, ciotka albo wujek, nawet kuzynostwo. Za założenie domu rodzinnego nie trzeba uiszczać żadnej opłaty, wystarczy założyć temat w subforum ze świstoklikami, zgłosić się w spisie mieszkańców i w ciągu tygodnia rozpocząć tam grę.
Należy pamiętać, że dom rodzinny nie jest własnością postaci i tym samym nie można go wpisać w pole profilu przeznaczone na mieszkanie. Jeśli chcesz zostać właścicielem rodzinnej posiadłości, musisz za nią zapłacić!


Kupno i wynajem

Wynajem mieszkania:
1. Każda lokacja, w której możliwy jest wynajem, zawiera dwie opcje cenowe – wyższą oraz niższą. W zależności od tego wyboru gracz wykonuje obowiązkowy rzut kością k6, aby przekonać się, co wiąże się z wynajmem danego mieszkania.
Uwaga! W treści kości należy zawrzeć informację o lokalizacji oraz wybranym pułapie cenowym. W innym wypadku rzut zostanie uznany za nieważny.
2. Gracz, który decyduje się na wynajem mieszkania, nie zakłada nowego tematu z mieszkaniem – musi wybrać któryś z już istniejących, dokonać jednorazowej opłaty (według cen podanych w tematach z mieszkaniami) i, korzystając z odpowiedniego kodu, zgłosić się w spisie mieszkańców (również w wypadku, gdy gotowych mieszkań jest za mało i trzeba stworzyć nowe).
3. Wynajem jest nazwą umowną, mieszkania nie opłaca się co miesiąc ani w żadnym innym odstępie czasowym. W przypadku większej ilości lokatorów cenę można rozłożyć na kilku mieszkańców. Ceny w każdym momencie mogą wzrosnąć lub zmaleć.
4. Mieszkanie ma określony z góry wygląd – podstawowy lub zmodyfikowany przez wcześniejszego lokatora. Zmiana wyglądu któregokolwiek z pomieszczeń wiąże się z potrzebą przeprowadzenia remontu, którego koszt wynosi 70 galeonów! Remont należy zgłosić przy użyciu odpowiedniego kodu w spisie mieszkańców, wówczas moderator wprowadzi edycję tematu.
5. Po rezygnacji z wynajmowania mieszkania lub utraty rangi przez osobę, która je zamieszkiwała, temat staje się ponownie dostępny do wynajęcia.
6. Mieszkanie mogą wynająć studenci oraz postaci dorosłe.
7. Kuchnia i łazienka stanowią nieodłączny element każdego mieszkania/domu i nie wliczają się w ilość płatnych pokoi.

Kupno mieszkania/domu:
1. Każdy chętny na zakup własnej nieruchomości musi założyć nowy temat, który nazwie numerem mieszkania. W treści posta należy zawrzeć podany w lokacjach mieszkaniowych kod i uzupełnić go o zdjęcia i/lub opisy.
Uwaga! Przed wyborem numeru mieszkania warto zajrzeć w spis mieszkańców, by upewnić się, że jeszcze takiego nie ma (również w spoilerze „mieszkania nieaktywne”).
2. Maksymalna ilość pokoi jest zawsze określona przez cennik podany w lokacjach mieszkaniowych.
3. Po założeniu mieszkania należy zapisać się w spisie mieszkańców, co łączy się z dokonaniem za niego jednorazowej zapłaty wedle podanego w temacie mieszkaniowym cennika.
4. W przypadku większej ilości lokatorów cenę można rozłożyć na kilku mieszkańców. Ceny w każdym momencie mogą wzrosnąć lub zmaleć.
5. Mieszkanie lub dom mogą kupić studenci oraz postaci dorosłe.
7. Kuchnia i łazienka stanowią nieodłączny element każdego mieszkania/domu i nie wliczają się w ilość płatnych pokoi.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 

Mieszkania i domy - poradnik

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Mieszkania i domy - poradnik MGJ6B65 :: 
wprowadzenie
 :: 
Zasady i porady
-