Zacznę od gratulacji w związku z zatrudnieniem w naszej szkole jako nauczyciel miotlarstwa. Brytyjski quidditch dużo zyska z Pańskiej obecności w Hogwarcie. Ale bez zbędnego lania wody, bo to nie dlatego do Pana piszę. Ostatnio zostałam pałkarką w drużynie Harpii z Holyhead i chciałabym się dowiedzieć, czy nie byłby Profesor zainteresowany udzieleniem mi kilku rad, albo jeszcze lepiej - lekcji indywidualnych? W końcu na pałowaniu zna się Profesor jak mało kto na tym świecie, a poza tym chyba oboje byśmy nie chcieli, żeby na ligowej arenie mury naszej szkoły reprezentował byle „patałach”, prawda? :)
Z wyrazami szacunku,
Julia Brooks, VIII rok, Ravenclaw
Maximilian Felix Solberg
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 194 cm
C. szczególne : leworęczność, Znak zorzy w postaci czerwonej kreski na palcach lewej dłoni, tatuaż kojota na lewym ramieniu,tatuaż fiolki z syreną i sroką na lewym przedramieniu, Telepatyczne połączenie z Brewerem
Piszę do Pana w związku z dość prywatną prośbą. Przez ostatni czas doświadczyłem niestety ogromnego spadku sił i kondycji fizycznej. Chciałbym spytać, czy byłaby możliwość aby udzielił mi Pan czegoś w rodzaju prywatnego treningu, który pozwoliłby mi wrócić do quidditcha. Nie ukrywam nie chciałbym porzucać drużyny, a sam nie jestem w stanie ułożyć sobie odpowiedniego planu oraz treningu, który pozwoliłby mi wrócić do formy. Rozumiem, że jest Pan zapewne bardzo zajęty, ale może udałoby się zorganizować chociaż godzinkę?
Maximilian Solberg
______________________
I thought that I could walk away easily But here I am, falling down on my knees
Beatrice L. O. Whitelight
Wiek : 27
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 160cm
C. szczególne : Czarne oczy, przenikliwe spojrzenie, blizny na dłoniach, ukryte po metamorfomagią, tatuaż na łopatkach (kuferek), obrączka z białego złota na palcu serdecznym lewej dłoni
W pełni się z Tobą zgadzam, więc oczywiście, nie widzę żadnych przeciwwskazań, aby Max udał się z Tobą na trening. W razie jakichkolwiek problemów ze strony kogokolwiek z kadry nauczycielskiej, możesz śmiało powiedzieć, że zgodę uzyskałeś od opiekunki jego domu i chętnie każdemu zainteresowanemu osobiście wyjaśnię tę kwestię ;)
Pozdrawiam! Beatrice
Maximilian Felix Solberg
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 194 cm
C. szczególne : leworęczność, Znak zorzy w postaci czerwonej kreski na palcach lewej dłoni, tatuaż kojota na lewym ramieniu,tatuaż fiolki z syreną i sroką na lewym przedramieniu, Telepatyczne połączenie z Brewerem
Bardzo dziękuję za chęć pomocy. Oczywiście stawię się o umówionej godzinie. Kwestia "godzinki" była podyktowana brakiem wiedzy o Pańskim rozkładzie dnia. Chętnie przyjmę więcej. Muszę jednak ostrzec, że moja kondycja naprawdę leży i kwiczy, więc mogę nie reprezentować poziomu, który kojarzy Pan z Pańskich lekcji..
M.F. Solberg
______________________
I thought that I could walk away easily But here I am, falling down on my knees
Maximilian Felix Solberg
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 194 cm
C. szczególne : leworęczność, Znak zorzy w postaci czerwonej kreski na palcach lewej dłoni, tatuaż kojota na lewym ramieniu,tatuaż fiolki z syreną i sroką na lewym przedramieniu, Telepatyczne połączenie z Brewerem
Proszę mi uwierzyć, że gdybym oczekiwał taryfy ulgowej, nie zgłaszałbym się do Pana. Wręcz przeciwnie, pewnie poprosiłbym o jakiś lekki trening któregoś z kolegów. Liczę jednak, że wymęczy mnie Pan nie mniej niż zawsze. Obiecuję dać z siebie wszystko, nie chciałem po prostu oszukiwać w jakim stanie są obecnie moje mięśnie.
M.F. Solberg
______________________
I thought that I could walk away easily But here I am, falling down on my knees
Miłość rośnie wokół nas… nieważne gdzie, nieważne jak. Z okazji walentynek w 2021 roku mam zaszczyt wręczyć Ci do wylosowania zadanie do wykonania wraz ze swoją Walentynką! Gdy tylko je zrealizujesz, otrzymasz ode mnie unikalną i limitowaną nagrodę, której nie znajdziesz nigdzie indziej, a tylko w moim tajemniczym magicznym kufrze!
Wylosuj swoje zadanie, wykonaj je do 1 marca 2021 roku, odeślij mi list z opisem swych wrażeń, a ja to sprawdzę i Cię sowicie wynagrodzę!
Kochajmy się!
Słodka Swatka
”Rozwiń szczegóły dot. eventu”:
Najmilsi! Udział w evencie nie jest obowiązkowy. Jeśli dostałeś list od Słodkiej Swatki, a nie chcesz brać udziału, nie musisz i nie czeka Cię za to żadna konsekwencja choć gorąco zachęcamy do zabawy!
Poniżej znajduje się dziesięć zadań i dziesięć wyjątkowych walentynkowych i unikalnych nagród. Rzuć kością Litery i poznaj zadanie, które należy zrealizować, aby otrzymać poniżej dopisaną nagrodę. Zadanie jednak bardzo, ale to bardzo Ci nie odpowiada? Możesz jednorazowo przerzucić kość Litery i wybrać drugie zadanie.
Zrealizuj je w pojedynczym wątku (4-5 postów na głowę) wraz ze swoją Walentynką. Postaraj się uniknąć złączenia dwóch zadań walentynkowych w jednym wątku - chyba, że Ty i Twoja Walentynka wylosujecie to samo.
Wątki te nie wliczają się do "punktów za rozegrane wątki".
Po realizacji zadania wyślij list zwrotny skrzynkę pocztową Mistrza Gry, opisz swoje wrażenia, a i obowiązkowo podlinkuj wątek. Listy zwrotne bez linków nie będą brane pod uwagę. Teraz pozostaje poczekać aż Słodka Swatka wręczy Ci nagrodę do kuferka.
Wszelkie pytania proszę kierować do dwóch MG: Eskil Clearwater oraz Éléonore E. Swansea (nie tagujemy profilu bo od ilości tagów w listach nasze wyszukiwarki by oszalały).
Event walentynkowy zostanie całkowicie zamknięty dnia 1 marca 2021 roku.
”Zadanie do wylosowania Literą’:
A Zatańcz ze swoją Walentynką! (w innym miejscu niż Morsoteka) Nagroda:czarna wstążka (+1 pkt transmutacja)- niepozorna ozdoba, która swoim wyglądem przypomina małą, nic nie znaczącą bransoletkę, idealną zarówno dla mody damskiej jak i męskiej z delikatnym czerwonym oczkiem. Niemniej tylko właściciel wie, że kiedy ją założy, to ma ona zdolność ukrycia jednego największego mankamentu jego ciała, który najbardziej spędza mu sen z powiek.
B Przygotuj ze swoją Walentynką dowolne danie główne, zasiądźcie razem do stołu i delektujcie się nim! Nagroda:Róża Wiecznej Miłości- jest to pojedynczy kwiat róży, który więdnie tylko wtedy, gdy osoba, która ją podarowała ukochanej osobie przestaje ją kochać. Jest to częsty podarek wśród osób zakochanych bowiem Róża pachnie amortencją.
C Starannie wybierz, elegancko zapakuj i wręcz prezent (przedmiot kuferkowy) swojej Walentynce. Nagroda:Złoty Medalik Valentine'a - unikatowy medalik będący niejako symbolem starszego pokolenia, a jednak znajduje swych miłośników nawet i wśród młodych zakochanych. We wnętrzu medalika można umieścić fotografię ukochanej osoby i wówczas medalik nagrzewa się, gdy dana osoba się zbliża.
D Weź swoją Walentynkę za rękę i udajcie się na romantyczny spacer, tylko Wy dwoje, sam na sam. Cieszcie się sobą! Nagroda:Pierścionek zaręczynowy - srebrny pierścionek wysadzany oszlifowanym diamentem bądź brylantem. Mieni się w ciemnościach drobnym światłem. Jubiler umieszcza we wnętrzu kamienia kroplę krwi osoby oświadczającej się i tym samym jeśli osoba obdarowana będzie go nosić to dowie się gdy jej ukochany/ukochana znajdzie się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Taki pierścionek wówczas wibruje i nagrzewa się.
E Zaproś swoją Walentynkę na dowolne lodowisko, niech muzyka zagra, świetliki rozświetlą mrok, a Was porwie magiczna aura wspólnie spędzonego wieczoru. Nagroda: dla pań Riposta Morgany (+1 pkt DA)- ciemnoczerwona trudnozmywalna szminka, która sprawi, że Twój uśmiech z pewnością zostanie zauważony, a jeśli się jąkasz bądź plącze Ci się język to masz gwarancję, że przestanie to być Twoim problemem.
Dla panów Krawat Merlina (+1 pkt DA) - krawat ten samoistnie zawiąże się na Twojej szyi, a i nie znajdziesz na nim nawet najmniejszego zagniecenia. Wystarczy jedno drobne zaklęcie, aby kolor dopasował się do kreacji ukochanej osoby. Możesz mieć też pewność, że póki nosisz ten krawat to rumieniec nie zagości na Twych licach.
F Podaruj swojej Walentynce zwierzaka! Wliczają się w to również puffki. Nagroda:Różana Świeca Prawdziwej Miłości - jeśli zapalisz tę świecę w trakcie randki bądź wspólnie spędzonego wieczoru to możesz mieć pewność, że nie będą Was niepokoić żadne przykre myśli. Aromat i płomyk świecy rozjaśnia umysł i przepędza z niego wszelkie troski, relaksuje i zachęca do koncentrowania się na ukochanej osobie. Takowa świeca jest idealna na romantyczne wieczory!
G Napisz dla Walentynki wiersz/piosenkę lub przygotuj własnoręcznie kartkę/obraz, a potem osobiście zaprezentuj swój prezent. Nagroda:Zaczarowana Karimba (+2pkt DA)- instrument muzyczny wywodzący się z Afryki i należący do grupy idiofonów szarpanych. Podczas grania pojawia się nastrojowe, ciepłe światło. Im lepsza znajomość gry na magicznych instrumentach, tym piękniejsze dźwięki można wydobyć z tej zaczarowanej karimby. Głośność i melodię można modyfikować przy pomocy magii.
H Przygotuj walentynkowe dekoracje i ozdób nimi miejsce randki (dom/komnata w Hogwarcie/sypialnia w Dormitorium/ogród etc.). Nagroda:Tulipan Westchnień (+1pkt Transmutajca)- piękny kwiat umieszczony w specjalnym kielichu. Nigdy nie więdnie i nie usycha, a w dodatku potrafi zmieniać kolor swoich płatków w zależności od emocji panujących w pomieszczeniu. Różowy kolor oznacza miłosne uniesienie, czerwony - złość, żółty - zazdrość, niebieski - smutek, a biały - spokój.
I Zabierz swoją Walentynkę na randkę do nietuzinkowego, mugolskiego miejsca. Spędźcie ten dzień inaczej - na chwilę nie myślcie o magii i używaniu zaklęć! Nagroda:Amarantowa Apaszka (+1pkt DA) - uniwersalna, świetnie wpasuje się zarówno w strój męski, jak i damski. Nosząc ją możemy być pewni, że nie zabraknie nam kreatywnych pomysłów, a wena twórcza będzie nam sprzyjać.
J Upiecz dla swojej Walentynki zaczarowane słodkości. Może wiecznie ciepłe brownie? Albo kanarkowe kremówki? Cokolwiek tylko chcesz, byleby było w iście walentynkowym stylu! I, rzecz jasna, z miłością. Nagroda:Natchniona Czapka Kucharska (+1pkt Magiczne Gotowanie) - klasyczna, biała, wysoka czapka kucharska, która nie tylko ujarzmi włosy osoby przygotowującej posiłek, ale i napełni głowę wyjątkowymi pomysłami na łączenie smaków.
Niespełniona dni, w których weźmiesz mnie w ramiona i wyszepcesz z czułością moje imię, marzę o nich. Zręcznych palcach dotykających serca i piersi. Zatapiających się we włosach dłoniach i słodkich słowach wypowiedzianych do ucha. Wyczekuję wspólnych oddechów, poranków, ciał splecionych wieczną obietnicą. Bliskości. Przynależności.
Zaproś mnie do siebie. Na noc, na zawsze, albo chociaż tylko na chwilę.
Twoja na zawsze, Ofelia
Huxley Williams
Wiek : 44
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 183
C. szczególne : biegające po ciele tatuaże, w pracy przykryte długimi rękawami, chociaż wychodzą na ręce i czasem na szyję | pojedynczy kolczyk szeherezady w uchu
No, właśnie to zamierzałem zrobić, właśnie oprawiam w ramkę list od Volarbega i zastanawiam się gdzie go dać. Będziesz mógł mi pomógł poustawiać jak przyjdziesz. Znajdziesz honorową pozycję na ten od Ciebie.
Och, nie schlebiaj mi, Antek... Wiesz, że jestem cholernie chaotyczny i tylko mam nadzieję, że jakoś ogarnę prowadzenie lekcji i próby wyciągnięcia Gryfonów na... jakikolwiek poziom. Widziałeś ile mają punktów?? Dramat...
I pamiętam i obiecuję, pewnego dnia polecimy w Syberię. Tylko nie podczas roku szkolnego. I wolałbym, żeby w trakcie jakiegoś... lata? Kiedy jest ciepło?
Całuje z wielkim entuzjazmem,
Huxley
Ps. Ej, pyszne te babeczki. Czy Twoje talenty nie mają końca? Ps.2 No i super, założę twój ulubiony szlafrok z tej okazji. Ps.3 Tylko!
______________________
Courage is not living without fear
Courage is being scared to death and doing the right thing anyway
Huxley Williams
Wiek : 44
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 183
C. szczególne : biegające po ciele tatuaże, w pracy przykryte długimi rękawami, chociaż wychodzą na ręce i czasem na szyję | pojedynczy kolczyk szeherezady w uchu
Idę dziś opijać moją opiekę nad Gryfonami z Beatrice. Nie pamiętam do której masz dyżur, jak chcesz możesz też wpaść, idziemy do Hipogryfa. Jak nie to nie wiem o której wrócę, nie musisz czekać.
Całuski,
Huxley
______________________
Courage is not living without fear
Courage is being scared to death and doing the right thing anyway
Ruby Maguire
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 160
C. szczególne : golden retriever energy | irlandzki akcent | duże oczy | zapach cytrusów
Ogólne: → trał – chwytanie witek miotły przeciwnika, żeby go spowolnić albo zatrzymać → szturch – wbijanie łokci w przeciwnika → blok – blokowanie przeciwnika swoją miotłą, żeby wytrącić go z kursu → spalenie znicza – dotknięcie albo nawet złapanie znicza przez innego zawodnika niż szukający
Pałkarze: → stłuczka – odbicie tłuczka w publiczność
Ścigający: → wtyk – trzymanie dalej kafla, kiedy przelatuje przed obręcz → fałsz – manipulowanie kaflem → ogłupienie – wlatywanie w pole bramkowe przez więcej niż jednego ścigającego
Obrońcy: → nicowanie – wtykanie części ciała w obręcze, żeby wyjąć kafla
Swoją drogą uważam, że jeśli szukający dotknie innej piłki niż znicz, to też powinno być uznawane jako faul, bo oczywiście rozumiem wymienione przeze mnie wyżej zagrywki uznawane za quidditchowe faule, ale szukający wychodzi na to jest bezkarny? Nie należy faulować, bo to świadczy o braku umiejętności i byciu okropnym bucem, a jak ktoś potrafi grać, to zagra bez takich.
Z poważaniem
Ruby Maguire
Gryffindor, rok IX
______________________
Be brave to stand for what you believe in even if you stand alone.
Lockie I. Swansea
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 22
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 192
C. szczególne : zawsze długi rękaw i jakiś elegancki golfik
Sport miotlarski, znany również jako Quidditch, to dynamiczna i pełna emocji dyscyplina, która od dawna fascynuje czarodziejw. Jednak aby zachować uczciwość rozgrywki i zapewnić bezpieczeństwo zawodników, istnieją ściśle określone reguły dotyczące fauli w trakcie meczu miotlarskiego.
Za faule podczas meczu miotlarskiego rozpatruje się następujące naruszenia: Chwytanie za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu: Jest to zabronione i uważane za nieuczciwe działanie, które może narazić przeciwnika na niebezpieczeństwo. Nalatywanie na przeciwnika z zamiarem spowodowania zderzenia: Celowe uderzenie lub zderzenie z przeciwnikiem jest traktowane jako faul. Fair play to kluczowy element Quidditcha. Blokowanie swoją miotłą raczki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu: Nieuczciwe próby zablokowania przeciwnika za pomocą miotły są surowo karane i podlegają ocenie sędziów. Wybijanie tluczka w kierunku widowni: To działa przeciwnie do ducha sportu, ponieważ celem jest ochrona widzów. Niegodziwi gracze czasem próbują wykorzystać to jako sposób na powstrzymanie przeciwnika. Brutalne zagranie lokciami wobec przeciwnika: Ciosy łokciem lub inne brutalne zachowania są absolutnie niedopuszczalne i karane surowo. Wsadzanie jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia wlatującego w nią kafla: Obrona powinna być blokowana z przodu, a nie z tyłu. To zapewnia uczciwą rozgrywkę. Trzymanie kafla w chwili, gdy przechodzi przez obręcz: Kafel musi być rzucony, a próba zatrzymania go jest niezgodna z zasadami. Manipulowanie kaflem, np. tak, by spadał szybciej lub zygzakiem: Zmiana trajektorii kafla w nieuczciwy sposób jest niedozwolona. Dotknięcie lub złapanie znicza przez znicza jakiegokolwiek gracza poza szukającym: Znicz jest rezerwowany tylko dla szukającego i nie może być dotykany przez innych graczy. Wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego scigającego: Tylko jednemu scigającemu wolno przebywać na polu bramkowym w danej chwili. Wtargnięcie kilku graczy jest faulem. Wszystkie te faule są ścisłe monitorowane przez sędziów, którzy pilnują przestrzegania zasad. Kara za faule może obejmować utratę punktów, czasową dyskwalifikację lub inne sankcje, zależnie od ciężkości naruszenia. Warto podkreślić, że Quidditch to nie tylko sport, ale także odzwierciedlenie ducha rywalizacji i przyjaźni. Dlatego ważne jest, aby wszyscy gracze przestrzegali zasad i dążyli do fair play na miotłach. W ten sposób każdy mecz staje się emocjonującą i uczciwą rywalizacją.
Lockie Swansea
Ruby Maguire
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 160
C. szczególne : golden retriever energy | irlandzki akcent | duże oczy | zapach cytrusów
W 2017 roku (akurat byłam z bratem) na meczu towarzyskim, w którym grały Nietoperze z Ballycastle z Piorunami z Thundelarry. W połowie meczu szukający Piorunów pochwycił kafla i zanim sędzia kalosz zareagował, to zdążył wbić bramkę. Uważam, to za absolutne nieposzanowanie jakichkolwiek zasad, no ale takich zasad właśnie nie ma i w tym myślę, że jest problem. Sędzię oczywiście uważam za kalosza, ale z drugiej strony luka to luka i nic nie mógł zrobić, chyba. Słyszałam, że to nagminne w australijskich rozgrywkach, szczególnie między Piorunami właśnie i Wojownikami z Woollongong, ale szczerze mówiąc całkiem popsuło mecz i to nie tylko moja opinia.
Chętnie podpiszę petycję!
Ruby Maguire
Gryffindor, rok IX
______________________
Be brave to stand for what you believe in even if you stand alone.
Elaine Morieu
Rok Nauki : VII
Wiek : 16
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 165 cm
C. szczególne : fioletowe paznokcie, charakterystyczny zapach perfumy(mieszanka cytryny, mandarynki, konwalii, jaśminu i drzewa sandałowego)
Do zachowań, uważanych za faul w grach miotlarskich, można zaliczyć: blok, fałsz, nicowanie, ogłupianie, trał, wtyk, stłuczka, spalenie znicza, szarża i szturch.
Blokowanie - podlatywanie pod przeciwnika i zagradzanie jego drogi, w celu wymuszenia zmiany trajektorii lotu Fałsz - manipulowanie kaflem podczas rzutu, by ten był trudniejszy do złapania Nicowanie - przekroczenie jakąkolwiek częścią ciała obszaru obręczy, w celu obrony jej przed wlatującym kaflem Ogłupianie - wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego. Trał - chwycenie za ogon miotły, w celu spowolnienia lecącego na niej zawodnika. Wtyk - wlecenie ścigającego w obręcz, z kaflem w rękach. Stłuczka - zamierzone odbicie tłuczka w widownie Spalenie znicza - złapanie znicza przez zawodnika nie będącego szukającym Szarża - zamierzone wlatywanie w przeciwnika w celu wywołania zderzenia Szturch - wymierzenie ciosu łokciem w drugiego zawodnika
Faulowanie niszczy piękno dyscypliny, zubożając przez to przeżycia, jakie towarzyszą meczowi, zarówno zawodnikom, jak i kibicom.
Z wyrazami szacunku, Elaine Morieu
Maximilian Felix Solberg
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 194 cm
C. szczególne : leworęczność, Znak zorzy w postaci czerwonej kreski na palcach lewej dłoni, tatuaż kojota na lewym ramieniu,tatuaż fiolki z syreną i sroką na lewym przedramieniu, Telepatyczne połączenie z Brewerem
Quidditch zawsze był grą agresywną i nic dziwnego, że określonych fauli w tej grze jest dość sporo. Poniżej wymienię te, które są mi najlepiej znane.
-Blok - Jak nazwa wskazuje jest to blokowanie miotły przeciwnika własną miotłą, w celu zaburzenia trajektorii jego lotu. -Fałsz - Manipulacja kaflem przez ścigającego. Gracz na tej pozycji może zmanipulować piłkę by ta leciała na przykład zygzakiem, albo zmienił swoją prędkość. -Nicowanie - Faul stosowany przez obrońców, którzy wsadzają jakąś część swojego ciała w obręcze, by obronić gola. Jest to zakazane, gdyż obrona dozwolona jest tylko sprzed obręczy. -Ogłupianie - Wtargnięcie na pole bramkowe większej ilości ścigających niż jeden. -Spalenie znicza - Dotknięcie tej piłki przez jakiegokolwiek gracza innego niż szukający. -Stłuczka - Bardzo popularny faul stosowany przez pałkarzy. Polega na wybiciu tłuczka w stronę widowni. Rozgrywka musi wtedy zostać zawieszona chwilowo, w celu obrony widzów. -Szarża - Szybki lot w stronę przeciwnika, którego celem jest spowodowanie zderzenia i uszczerbku na zdrowiu drugiego gracza. -Szturch - Mocne i brutalne zagranie łokciem. -Tral - Chwytanie ogona miotły przeciwnika, ciągnięcie jej, wymuszenie zmiany kierunku lotu, czy jakiekolwiek jego zaburzenia. -Wtyk- Ma miejsce, gdy kafel przelatuje przez obręcz w rękach ścigającego. Piłka musi być rzucona do bramki, by gol został uznany.
Ogólnie uważam, że nieczysta gra odbiera całą przyjemność z quidditcha i nie widzę potrzeby podobnych zagrywek szczególnie, gdy mają na celu narażenie widowni. Sam nigdy nie praktykowałem i nie mam zamiaru praktykować podobnych metod z szacunku do gry, jaką jest quidditch.
Maximilian Felix Solberg
Student Slytherinu
______________________
I thought that I could walk away easily But here I am, falling down on my knees
Saskia Larson
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 23
Czystość Krwi : 100%
Wzrost : 160cm
C. szczególne : Duże, piwne oczy i pierścień z czerwonym klejnotem na palcu. Zazwyczaj trzyma się z boku i nie angażuje, jeśli nie musi - nie, że jest nieśmiała, raczej ma wszystko w dupie.
W związku z zadaną pracą domową, przesyłam odpowiedź dotyczącą nieczystych zachowań na boisku. Wyróżnia się: blok, fałsz, nicowanie, ogłupianie, spalenie znicza, stłuczka, szarża, szturch, trał oraz wtyk.
Alfabetycznie:
Blok - blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu.
Fałsz - odnosi się do ścigających, polega na manipulowaniu kaflem.
Nicowanie - odnoszący się tylko do obrońcy. Polegał na wsadzeniu jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia wlatującego w nią kafla.
Ogłupianie - popełniany przez ścigających, polega na wtargnięciu na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego.
Spalenie znicza - odnosi się do wszystkich, oprócz szukającego. Polegał na dotknięciu lub złapaniu znicza przez jakiegokolwiek innego gracza poza szukającym.
Stłuczka - odnosi się do pałkarza, wybijanie tłuczka w kierunku widowni, powodując zatrzymanie gry w celu ochrony widzów.
Szarża - nalatywanie na przeciwnika z zamiarem spowodowania zderzenia
Szturch - brutalne zagranie łokciami wobec przeciwnika
Trał - chwytanie za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu
Wtyk - odnosi się tylko do ścigających, polega na trzymaniu kafla w chwili, gdy przechodził przez obręcz
Kto musi uciekać się do fauli w celu zyskania przewagi, nie powinien w ogóle móc brać udziału w meczu.
Saskia Larson Ravenclaw - III Studencki
Marcella Hudson
Rok Nauki : VII
Wiek : 17
Czystość Krwi : 50%
Wzrost : 1.67 m
C. szczególne : piegi na całej twarzy, gęste brwi, rumiane policzki i pomalowane usta
Blok — jak sama nazwa mówi, polega na blokowaniu swoją miotłą, rączki miotły przeciwnika, aby wytrącić go z kursu. To nieczyste zagranie używa każdy zawodnik Quidditcha. Fałsz — to inaczej manipulowanie kaflem na przykład w taki sposób, aby zmusić go do zygzakowania. Tan faul stosują ścigający. Nicowanie — ta nieczysta zagrywka należy tylko do obrońców, którzy powinni blokować obręcz z przodu. Nicowanie polega na tym, że obrońca wybija wylatującego w obręcz kafla, wchodząc niemal do obręczy, co jest niewłaściwe z zasadami Quidditcha. Ogłupianie — wtargnięciu na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego, co ciekawe manewr był kiedyś dozwolony w meczach Quidditcha. Spalenie znicza — faul polegający na tym, że jeśli inny gracz niż szukający złapie znicz, to jak sama nazwa mówi, znicz jest spalony. Stłuczka — bardzo perfidna zagrywka, stosowana przez pałkarzy, którzy wybijali tłuczki w stronę widowni, powodując w ten sposób zatrzymanie meczu. Szarża — nalatywanie na przeciwnika w celu spowodowania zderzenia. Szturch — u mugolów również bardzo popularne zagranie polegające na brutalnym wymierzeniu łokcia w przeciwnika, na miotle jest to o tyle niebezpieczne, że można spaść z powodu takiego zachowania, pomijając możliwość zrobienie komuś krzywdy samym ciosem. Trał — chwytaniu za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu. Wtyk — nieczysta zagrywka ścigających polegająca na trzymaniu kafla w chwili, gdy przechodził przez obręcz.
Granie nieczysto według mnie nie tylko psuje całą zabawę z takiego meczu Quidditcha, ale też naraża zdrowie innych czy nawet życie.
wychowanka domu Roweny Ravenclaw, uczennica VII roku Marcella Hudson
Mina Hawthorne
Rok Nauki : II studencki
Wiek : 19
Czystość Krwi : 90%
Wzrost : 172cm
C. szczególne : rozsiane po ciele tatuaże, kolczyk w nosie, na środkowym palcu prawej ręki zawsze nosi pierścień Atlantów, który przykrywa krwawy znak, praktycznie zawsze towarzyszy jej blady pyton królewski imieniem Faust
uważam, że stosowanie faulów w Quidditchu jest prawdziwym skurwysyństwem ze względu na to, że nie pozwala na przeprowadzenie honorowej rozgrywki, która opierałaby się jedynie na umiejętnościach graczy, a sprowadza się do użycia prostackiej brutalnej siły i podstępu. Pełnej listy dostępnych w Quidditchu fauli, która została częściowo utajniona przez Departament Magicznych Gier i Sportów, aby nie dawać pomysłów graczom. Pełna lista liczy sobie ponad siedemset pozycji.
Z pewnością do oczywistych fauli w tym momencie należy używanie różdżek i zaklęć przez zawodników. W roku 1473 jeden z graczy został dla przykładu transmutowany w tchórzofretkę i przez to nie mógł kontynuować gry. Niektóre faule z kolei odnoszą się do używania broni ręcznej, która wieki temu wyszła już z użytku jak topory czy pałasze. Obecnie najczęstszymi faulami są:
Blok - polegający na celowym blokowaniu trasy lotu innego gracza i utrudnianie mu manewrowania.
Fałsz - odnoszący się do magicznej manipulacji kaflem i zmuszaniu go do nienaturalnych ruchów w powietrzu.
Nicowanie - stosowane przez obrońców zagranie polegające na wybiciu kafla, który znajdował się już w pętli bramkowej. Niedozwolone jest wkładanie jakiekolwiek części ciała w obręcz. Ogłupianie - o nim można mówić w momencie, gdy więcej niż jeden ścigający przekroczy linię pola karnego w celu oddania rzutu.
Spalenie znicza - mówimy o nim w momencie, gdy inny zawodnik niż szukający dokonuje złapania znicza. Tym samym doprowadzając do niezaliczenia punktów za znicz oraz dyskwalifikacji drużyny, która dokonała tego faulu.
Stłuczka - stosowana jest przez pałkarzy, aby wybić w stronę publiczności tłuczek w celu sprowokowania przerwy w grze zarządzonej przez arbitra.
Szarża - polega na leceniu w kierunku oponenta w celu wywołania kolizji.
Podobną zagrywką, która jednak dopuszczana jest przez regulamin jest Transylwanka, która polega na zamarkowaniu ciosu w nos wymierzonego przeciwnikowi. Czasem jednak zawodnik nie jest w stanie odpowiednio szybko zareagować i dopuszcza się uderzenia, co również jest traktowane jako faul.
Szturch - stanowi nic innego jak próbę zrzucenia przeciwnika z miotły poprzez popchnięcie go barkiem lub szturchnięcie łokciem.
Trał - polega na łapaniu miotły rywala w celu spowolnienia go, zatrzymania lub też po prostu zmiany jego toru lotu.
Wtyk - tutaj mamy do czynienia ze ścigającymi, którzy wkładają kafla do pętli zamiast go rzucić. Piłka w momencie przechodzenia przez obręcz nie powinna być przez nich trzymana.
Wyróżnia się, przynajmniej dziesięć fauli w Quidditcha, choć z pewnością mogłoby ich być więcej. Jednym z łatwiejszych do zauważenia jest nicowanie kiedy to obrońca, chcąc wybić kafla, znajduje się za pętlami i przekłada przez nie dowolną część ciała. Podobnym jest tak zwany wtyk, kiedy to ścigający przekłada przez obręcz kafla, czy spalenie znicza, czyli gdy inny zawodnik nagle postanawia zostać szukającym i łapie złoty znicz> Poza tym są oczywiście wszystkie zachowania wobec innych jak szturchnięcie łokciem, łapaniu za ogon na miotły, co chyba nazywa się trał, czy zwykły blok rączki miotły przeciwnika ogonem naszej miotły. Część fauli była kiedyś dozwolonym zachowaniem i wprowadzane zakazy spotykały się z dużym oburzeniem. Moim zdaniem można spodziewać się zwiększenia liczby fauli i dodanie do nich chociażby rzutu do pętli w zwisie leniwca, jeśli tylko jeden z graczy będzie powiązany z Ministerstwem i ucierpi w ten sposób.
W quidditchu rozróżnia się wiele fauli. Wyjaśnię tutaj kolejno: Fałsz, ogłupianie, wtyk, nicowanie, szarżę, trał oraz stłuczkę.
Fałsz jest to faul tyczący się ścigających w rozgrywce, polega na manipulowaniu kaflem np. tak, by spadał szybciej. Do ścigających odnosi się również ogłupianie, który polega na wtargnięciu na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego. Oprócz tych dwóch fauli, do ścigajek odnosi się także wtyk, czyli trzymanie kafla w chwili, gdy przechodzi przez obręcz.
Nicowanie odnosi się do obrońcy i polega na włożenie w obręcz jakiejkolwiek części działa tak, aby wybić z niej kafel.
Szarża to nic innego, jak umyślne przyśpieszenie w kierunku przeciwnika z zamiarem spowodowania zderzenia.
Trał to faul polegający na łapaniu za ogon miotły przeciwnika z zamiarem zatrzymania go.
Stłuczka, czyli faul odnoszący się tylko do pałkarzy. Polega na wybijaniu tłuczka w kierunku widowni, powodując zatrzymanie gry w celu ochrony oglądających.
Oczywiście fauli jest jeszcze więcej, jednak to te jestem w stanie najlepiej wyjaśnić. Osobiście uważam, iż osoby używające tego typu oszustw, są niegodne grania w quidditcha, gdyż nie tylko zagrażają życiu innych graczy, ale także widowni, która może ucierpieć w trakcie oglądania meczu.
Z powazaniem, Hyung Jin-woo, klasa VIII Hufflepuff
Terry Anderson
Rok Nauki : V
Wiek : 15
Czystość Krwi : 0%
Wzrost : 155 cm
C. szczególne : mocny szkocki akcent, piegi na całym ciele, kilka pryszczy na twarzy
Istnieje wiele mozliwości faulowania w quidditchu, lista zresztą wciąż się wydłuża. Poniżej zachowania, które obecnie obowiązujące zasady uznają za faul:
Wtyk— zachowanie ściagającego polegające na trzymaniu kafla w chwili, gdy ten przelatuje przez jedną z obręczy Ogłupianie — manewr polegający na wtargnięciu na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego Trał — chwycenie za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu Spalenie znicza— sytuacja, w której znicz zostaje złapany przez jakiegokolwiek gracza innego niż szukacjący. Nicowanie — zachowanie obrońcy polegające na wybiciu kafla z obręczy za pomocą jakiejkolwiek części caiała (obrońca może bronić pętli wyłącznie z pozycji przed nimi) Szturch — jak sama nazwa mówi, faul polegajacy na kontakcie fizycznym (najczęściej w formie własnie szturchnięcia lub pchnięcia) między dwoma zawodnikami. Jest to o tyle niebezpieczne, że grozi upadkiem z wysokości. Szarża — nalatywanie na przeciwnika w celu spowodowania zderzenia. Blok — blokowanie swoją miotłą, rączki miotły przeciwnika, aby wytrącić go z kursu Fałsz — manipulowanie kaflem przez ściagającego na przykład w taki sposób, aby zmusić go do zygzakowania Stłuczka — faul zarezerwowany wyłącznie dla pałkarzy, polega na wybiciu tłuczka w stronę widowni, co powoduje zatrzymanie meczu.
Faulowanie nie tylko w Quidditchu, ale w każdym sporcie świadczy o słabości charakteru i braku wiary we własne umiejętności. Odbiera to radość z gry, a także wprowadza toksyczną atmosferę zarówno na boisku jak i wśród kibiców.
Z wyrazami szacunku, Terry Anderson
[/u]
Gabriel A. Gaughan
Rok Nauki : I studencki
Wiek : 18
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 180 cm
C. szczególne : silny szkocki akcent | czarny sygnet na małym palcu prawej dłoni
Niniejszy list jest odpowiedzią na zadaną pracę domową.
W Quidditchu, jak i również w innych dyscyplinach sportowych, wyróżniamy co najmniej kilka fauli, choć tak naprawdę każde zachowanie nie fair można zaliczyć do tej grupy. Poniżej zostały wymienione te, które są według mnie najważniej i jednocześnie są mi najbardziej znane:
1. Wtyk — polega on na tym, że Ścigający trzyma kafel w momencie, gdy przelatuje przez jedną z obręczy, natomiast piłka powinna zostać przez nią przerzucona. 2. Blok — blokowanie przeciwnika własną miotłą i utrudnianie mu tym lotu. 3. Szturch — fizyczne szturchanie, np. łokciem, przeciwnika i utrudnianie mu tym samym utrzymania się na miotle; bywa, że kończy się upadkiem zawodnika. 4. Trał — polega na pochwyceniu ogona miotły zawodnika z przeciwnej drużyny, by spowolnić lot lub zatrzymać miotłę. 5. Szarża — celowe nadlatywanie na drugiego gracza, by spowodować zderzenie lub zrzucenie go z miotły. 6. Spalenie znicza — złapanie bądź dotknięcie znicza przez jakiegokolwiek gracza poza Szukającym. 7. Nicowanie — polega na wybiciu kafla z obręczy przez Obrońcę, gdy piłka już przez nią przelatuje i gdy ma on jakąkolwiek część ciała w obręczy bądź znajduje się za nią; Obrońca powinien bronić pętli tylko z przodu. 8. Fałsz — najczęściej dotyczy Ścigających, polega na manipulowaniu trajektorią lotu kafla, np. poprzez sprawianie, że leci zygzakiem lub zmienia nagle kierunek. 9. Ogłupianie — wtargnięcie w pole bramkowe więcej niż jednego Ścigającego. 10. Stłuczka — wybijanie tłuczków przez Pałkarzy w stronę widowni; wykorzystywane, aby zatrzymać mecz.
Nieczysta gra wpływa przede wszystkim na bezpieczeństwo zawodników (oraz widowni), ale również odbiera całą przyjemność z rywalizacji. Stosowanie licznych, celowych fauli świadczy jedynie o słabościach, które oszustwem próbują być zatuszowane.
Z wyrazami szacunku, Gabriel A. Gaughan Gryffindor, I rok studiów
Harmony Seaver
Rok Nauki : VII
Wiek : 17
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 156 cm
C. szczególne : Wiecznie obecny, promienny uśmiech (SeaverSmile™). Często chodzi z łyżwami przewieszonymi przez ramię. Bransoletka z charmsami. Tatuaż na lewym przedramieniu - fiolka zamknięta zwojem, z którego wypływa syrenka, otoczona falami. Blizna w kształcie kluczy nad sercem.
Faul to zagranie lub taktyka, która z jakiegoś konkretnego powodu jest niedopuszczana do użytku w oficjalnych zasadach danego sportu. Używanie takich metod jest więc równoznaczne z niesportowym zachowaniem i brakiem szacunku do kultury i tradycji danego sportu. Często też może skutkować niebezpieczeństwem dla zawodników.
Uznawane za faul zagrania w Quidditchu:
Blok – polega na blokowaniu swoją miotłą rączki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu. Odnosi się do wszystkich zawodników.
Fałsz – manipulowanie tłuczkiem w taki sposób, by leciał lub spadał szybciej czy też zygzakiem. Odnosi się do ścigających.
Nicowanie – blokowanie kafla od tyłu obręczy. Odnosi się tylko do obrońców.
Ogłupianie – jest to manewr, który aż do 1884 roku był dopuszczany, a jego zakazanie wywołało duże oburzenie. Polega na wtargnięciu w pole obrońcy dwóch ścigających, by trzeci mógł strzelić punkt. Odnosi się tylko do ścigających.
Spalenie znicza – następuje wtedy, gdy ktokolwiek poza szukającym złapie znicza. Odnosi się do wszystkich graczy oprócz szukającego.
Stłuczka – faul polegający na wbiciu tłuczka w widownię, w celu wstrzymania gry. Odnosi się tylko do pałkarzy. Jest to moim zdaniem jeden z najobrzydliwszych fauli, gdyż naraża on zdrowie wiernych kibiców, którzy przyszli na mecz dla sportowego ducha i pięknej rozgrywki.
Szarża – celowe wlecenie w innego zawodnika z zamiarem wywołania stłuczki. Odnosi się do wszystkich zawodników.
Szturch – brutalny atak łokciem w innego zawodnika. Odnosi się do wszystkich zawodników.
Trał – złapanie za koniec miotły przeciwnika. Dotyczy wszystkich zawodników.
Wtyk – łamie zasadę o tym, że kafel zdobywający punkt musi być rzucony. Polega na wlocie zawodnika z kaflem w dłoniach w obręcz. Odnosi się do ścigających.
Zasady w sporcie zostały wymyślone nie bez powodu. Nadają one piękna rozgrywce, sens taktykom, owocność treningów. Korzystając z fauli gra się wbrew nie tylko zasadom, ale innym zawodnikom, trenerom, ciężkiej pracy przeciwników jak i zawodników drużyny, a przede wszystkim wbrew całej kultury danego sportu. To najwyższa forma braku szacunku do innych zawodników i zaangażowanych w sport. Faule i nieczyste zagrania nie stanowią tylko zagrożenia w danym momencie, ale i dla całego sportu na przyszłość, powinno się z nich wyciągać konsekwencje, jeżeli chcemy utrzymać rozgrywki pięknymi i w duchu zdrowej rywalizacji. W życiu nie ma drogi na skróty i tylko ciężką pracą można osiągnąć prawdziwy sukces.
Z wyrazami szacunku, Harmony Seaver VII klasa, Gryffindor
w historii Quidditcha, w kronikach Departamentu Czarodziejskich Gier i Sportów odnotowano aż siedemset fauli i wszystkie miały miejsce podczas finałów pierwszych mistrzostw świata w 1473 roku. Większość z nich jest obecnie niewykonalna ze względu na zakaz używania różdżek w trakcie meczu. Aktualnie popełnia się najczęściej tylko dziesięć z nich, co pokazuje jak zmieniał się Quidditch i jego zasady na przestrzeni wieków. Uważam, że to dobrze świadczy o aktualnym stanie sportu i rosnącej świadomości sportowców, czy to na szczeblu narodowym czy podczas zwykłych szkolnych rozgrywek.
Mowa o faulach takich jak: - trał - chwytanie za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu, odnosi się do wszystkich graczy; - szarża - nalatywanie na przeciwnika z zamiarem spowodowania zderzenia, odnosi się do wszystkich graczy; - blok - blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu, odnosi się do wszystkich graczy; - stłuczka - wybijanie tłuczka w kierunku widowni, powodujące zatrzymanie gry w celu ochrony widzów (stosowanie w celu powstrzymania ścigającego od strzelenia gola), odnosi się tylko do pałkarzy; - szturch - brutalne zagranie łokciami wobec przeciwnika, odnosi się do wszystkich graczy; - nicowanie - wsadzenie jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia wlatującego w nią w kafla, odnosi się tylko do obrońcy; - wtyk - trzymanie kafla w chwili, gdy przechodzi przez obręcz, odnosi się tylko do ścigających; - fałsz - manipulowanie kaflem (aby np. spadał szybciej lub zygzakiem), odnosi się tylko do ścigających; - spalenie znicza - dotknięcie lub złapanie znicza przez jakiegokolwiek gracza poza szukającym; - ogłupianie - wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego;
Nieczysta gra po prostu uwłacza godności sportowca, który powinien cechować się ambicją, hartem ducha i przede wszystkim samokontrolą - jeżeli ktoś nie potrafi popisać się na boisku swoimi umiejętnościami i posuwa się do fauli, nie powinien dostąpić takiego przywileju jakim jest uprawianie sportu.
Z powazaniem, Baxter Royce
______________________
inspired by the fear of being average
Marla O'Donnell
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 25%
Wzrost : 168 cm
C. szczególne : szeroki uśmiech, roziskrzone spojrzenie, głośny śmiech, koścista sylwetka, bardzo ekspresyjny sposób bycia, wyraźnie zarysowane kości policzkowe, irlandzki akcent, często wplata kolorowe apaszki we włosy
na wstępie chciałabym zaznaczyć, że sport to przywilej i sposób na życie, wobec czego granie fair play powinno być priorytetem, a nie ustaloną z góry zasadą. Wbrew powiedzeniu "zasady są po to, żeby je łamać" ja uważam, że wręcz przeciwnie - są po to, aby się do nich stosować, bo służą one zapewnieniu graczom bezpieczeństwa. Z biegiem lat liczba najczęściej popełnianych fauli znacznie zmalała (z kilkuset do dziesięciu) i mam ogromną nadzieję, że dożyję czasów, kiedy chlubnie będziemy mogli się pochwalić, że nieczysta gra to przeszłość i wszyscy rozumieją, że przemoc to nigdy nie jest dobre rozwiązanie, aby osiągnąć cel (w przypadku Quidditcha - wygranie danej rozgrywki).
Faule odnoszące się do wszystkich graczy to: trał (chwytanie miotły przeciwnika za ogon, aby go spowolnić lub zatrzymać), szarża (gwałtowny atak celem spowodowania zderzenia), blok (blokowanie swoją miotłą miotły przeciwnika, żeby wytrącić go z kursu), szturch (brutalne (!!) użycie łokcia wobec przeciwnika) oraz spalenie znicza (czyli dotknięcie lub złapanie znicza przez innego gracza, poza szukającym oczywiście). Faule odnoszące się do pałkarzy: stłuczka (wybicie tłuczka na widownię, co powoduje zatrzymanie meczu i bardzo często powstrzymuje ścigającego przed strzeleniem gola). Faule odnoszące się do obrońcy: nicowanie (blokowanie obręczy poprzez wsadzenie w nią jakiejkolwiek części ciała). Faule odnoszące się do ścigających: wtyk (trzymanie kafla w dłoni w chwili, gdy przechodzi on przez obręcz - piłka musi być rzucona!), fałsz (manipulacja kaflem) oraz ogłupianie (więcej niż jeden ścigający w polu bramkowym).
Po wypisaniu wszystkich fauli przyszła do mnie refleksja, że to ścigający są uważani za tych najbardziej faulujących, z czym ja - dumna ścigająca Gryffindoru - się nie do końca zgadzam. Nie kwestionuję wyżej wymienionych nieczystych zagrywek, uważam, że są totalnym świństwem, aczkolwiek myślę, że zdecydowanie mniej brutalne jest manipulowanie kaflem czy dezorientacja obrońcy niż uderzenie innego gracza z całej siły tłuczkiem przez pałkarza, który w takich sytuacjach jest bezkarny!! Oby i w tej kwestii zaszły pewne zmiany i to w niedalekiej przyszłości.
Ten, kto fauluje, stosuje bestialskie i niesportowe zagrywki powinien być zdyskwalifikowany, bo quidditch to coś więcej niż tylko wygrana. To próba charakteru i sprawdzian dla samego siebie - czy w obliczu ducha rywalizacji jesteśmy w stanie postąpić godnie i z kulturą.
Z wyrazami szacunku,
Marla O’Donnell
______________________
sunlight paints us gold
Ricky McGill
Rok Nauki : III studencki
Wiek : 20
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 188
C. szczególne : irlandzki akcent | zapach błękitnych gryfów | głośny i energiczny | zawsze w dobrym humorze
Fauli w quidditchu chyba jest mnostwo, ale pozwole sobie wymienic piec najpopularniejszych: 1. Szturch - agresywne zaatakowanie przeciwnika lokciem 2. Tral - pociagniecie za miotle przeciwnika (padlem raz ofiara takiego czegos, okropne zachowanie) 3. Nicowanie - wlozenie rak do obreczy przez obronce. Bronic wolno tylko unoszac sie przed petla 4. Spalenie znicza - dotkniecie znicza przez innego gracza niz szukajacy 5. Oglupianie - wiecej niz 1 scigajacy znajdujacy sie w polu bramkowym
Sklamalbym piszac ze zasady nie sa po to by je lamac (to moje motto, przyznam szczerze) ALE absolutnie nie w sporcie!!! Nie stosowanie sie do zasad i cwaniakowanie zeby wygrac psuje cala zabawe i nie pozwala uczciwie wylonic zwyciezcy. Jak grac nieuczciwie, to juz lepiej nie grac wcale.