Temat: Zaklęcia Dziedzina: zwykłe
Nazwa: Cupla chorda
Krótki opis: użytkowe, proste, wyczarowuje z różdżki linę, można nią coś związać, na niej zawiesić itp. Nie jest to zaklęcie ofensywne, jest to zwykła lina.
Kategoria punktowa: proste
+ przy 15 pkt z Transmutacji - wczesnoszkolne
Dziedzina: zwykłe
Nazwa: Cupla ferrum
Krótki opis: wyczarowuje z różdżki stalową linę, przydatne przy pracy z dużymi zwierzętami, bądź koniecznością mocowania dużych/cięzkich przedmiotów
Kategoria punktowa: złożone
+ przy 15 pkt z Transmutacji - proste
Dziedzina: zwykłe
Nazwa: Somniculosus
Krótki opis: zaklęcie uspokajające dzikie stworzenia, nie działa na stworzenia rozjuszone zaklęciami bądź pod wpływem zaklęć/eliksirów
Kategoria punktowa: zaawansowane
+ przy 30 pkt z ONMS - złożone
Dziedzina: zwykłe
Nazwa: Acroasis corniger
Krótki opis: zaklęcie mowy zwierząt. Działa jedynie na stworzenia nie posiadające magicznych właściwości, nie umożliwia pełnego rozumienia zwierzęcej mowy, jedynie prostych komunikatów.
Kategoria punktowa: zaawansowane
+ przy 30 pkt z ONMS - złożone
Temat: EliksiryDziedzina: lecznicze
Nazwa: Melisomina
Krótki opis: eliksir o właściwościach silnie znieczulających, usuwających nawet silne trucizny z rany, do nakładania na skórę. Wypity wywołuje, poza utratą czucia, silne wymioty i halucynacje. W latach 50' w malych ilościach używany jako narkotyk, teraz, kiedy hodowle ostrogonów są pod kontrolą, a składniki stały się niezwykle drogie, używany głównie przez wysokiej klasy eliksirowarów bądź personel medyczny w szpitalach.
Główne składniki: odzwierzęcy: jad ostrogona
Proponowana cena: 150g
Wygląd: Kolor: fioletowy, barwi skórę (podobnie jak pioktanina)
Zapach i smak: do użytku na skórę, ostry w zapachu, smakuje migdałami
Kategoria punktowa: zaawansowane
Temat: Zwierzęta Nazwa: Aksamitnik Ica
Krótki opis: rasa wielkich pająków pierwszy raz odkrytych w Ameryce Południowej na terenach Brazylii i Peru. Są jednak znacznie mniejsze od akromantul i w odróżnieniu od nich dużo bardziej płochliwe, stawiając na pierwszym miejscu ucieczkę, atakując w ostateczności. Ich tłów ma kolor ciemnej zieleni, przez co bardzo dobrze maskują się w dżungli, charakteryzują się wydatnymi kądziołkami przędnymi.
Istnieje kilka hodowli X na świecie, gdyż ich przędza, a także odpowiednio zebrane pajęczyny, mają doskonałe właściwości utrzymywania temperatur. Tworzy się z nich luksusową pościel ale i termiczne koce wykorzystywane w pracy ratowników medycznych.
Kategoria: lądowe / niebezpieczne
Nazwa: Ostrogon Mesolimus
Krótki opis: potocznie nazywany morskim kopytkiem. Magiczny morski stawonóg charakteryzujący się dwuczęściowym pancerzem. W odróżnieniu od niemagicznych kuzynów, Ostrogony są jadowite i mięsożerne, przywierają do zaatakowanej ofiary i wygryzają w jej ciele charakterystyczne dziury w kształcie podkowy. Przyczepionego ostrogona nie da się oderwać dopóki nie skończy się żywić, jego pancerz jest odporny na zaklęcia i ataki mechaniczne. Bardzo trudny do spotkania w naturalnym środowisku, hodowany ze względu na właściwości jego jadu w hodowlach ściśle kontrolowanych przez ministerstwo.
Kategoria: morskie / niebezpieczne
Temat: Składniki Nazwa: Przędza aksamitnika
Krótki opis: wykorzystywana do tworzenia przedmiotów magicznych
Kategoria: składnik odzwierzęcy
Proponowana cena: 80g
Nazwa: Jad ostrogona
Krótki opis: wykorzystywana do tworzenia eliksirów
Kategoria: składnik odzwierzęcy
Proponowana cena: 80g
Temat: Przedmioty Nazwa: Koc termiczny z przędzy aksamitnika
Krótki opis: Pomimo dziur (z wyglądu przypomina pajęczynę) ma doskonałe właściwości termoizolacyjne. Wykorzystywany w uzdrawianiu, ale też i życiu codziennym. Jest niezwykle lekki i bardzo wytrzymały.
Kategoria: punktowane (+1 Uzdrawianie)
Proponowana cena: 120g
Od początku:
• Cupla chorda → akceptuję, na niższy próg wystarczy 7 pkt z transmutacji
• Cupla ferrum → jestem na nie, kiedy dodamy już pierwsze zaklęcie, podobny efekt można osiągnąć innymi sposobami. Zachęcamy do kombinowania i łączenia różnych zaklęć 
• Somniculosus → akceptuję przy zmienionych progach. Zaklęcie przerzucam na próg specjalny; do rzucenia zaklęcia wymagane jest min. 10 pkt. z ONMS; zaawansowane przy 15 pkt ONMS, złożone przy 30 pkt z ONMS; proste przy 40 pkt z ONMS. Dodatkowo zaklęcie działa tylko na stworzenia z kategorii neutralne, niegroźne oraz groźne.
• Acroasis corniger → odrzucam, nawet przy prostej komunikacji jest zbyt OP. Porozumiewanie się ze zwierzętami wolałabym zostawić genetykom albo jakimś potężnym przedmiotom.
• Melisomina → akcept!
• Aksamitnik Ica → pająki bardzo fajne, zastanawiam się tylko dlaczego z tak odległego miejsca? Może można by je było zrobić lokalnie?
• Ostrogon Mesolimus → akcept, chciałam tylko dopytać czy zwierze jest lokalne, żeby odpowiednio umiejscowić je w spisie 
• Przędza aksamitnika → generalnie składniki na ten moment służą tylko do eliksirów i nie chciałabym tego zmieniać, dlatego odrzucam, mimo że działanie jest fajne!
• Koc termiczny z przędzy aksamitnika → akcept bez punktów i jako zwykły przedmiot za 50g, w uzdrawianiu jest koc sygnalizujący o podobnym działaniu.