Czarodzieje - forum rpg typu PBF Play By Forum. Zostań czarodziejem niczym Harry Potter, dla którego nasz Hogwart stanie się drugim domem.

 
IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share
 

 Drużyny Quidditcha

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość


Bell Rodwick

Mieszkaniec Hogsmeade
Wiek : 24
Czystość Krwi : 90%
Galeony : 4902
  Liczba postów : 4483
http://www.czarodzieje.org/t58-bell-rodwick
http://www.czarodzieje.org/t649-bellcia
http://www.czarodzieje.org/t243-bell-rodwick
http://www.czarodzieje.org/t7785-bell-rodwick#216614
Drużyny Quidditcha QzgSDG8




Gracz




Drużyny Quidditcha Empty


PisanieTemat: Drużyny Quidditcha   Drużyny Quidditcha EmptySob Sie 11 2012, 14:37


Druzyny Quidditcha

Jednymi z najbardziej emocjonujących wydarzeń w ciągu roku szkolnego są mecze Quidditcha rozgrywające się między domami Hogwartu. Co roku, to inni podopieczni założycieli Hogwartu, mają szansę zdobyć Puchar Quidditcha, sprawiając, że ich nazwiska na zawsze zawisną w Izbie Pamięci, a start w karierze sportowca stanie się łatwiejszy. Chcesz spróbować swych sił w tej najpopularniejszej czarodziejskiej grze?

Jeśli chcesz, aby twoja postać została członkiem jednej z drużyn, możesz skopiować poniżej zamieszczony kod i wkleić go, wypełniony, w tym temacie. Pamiętaj, jeśli się zapisujesz - liczymy, że będziesz aktywnie uczestniczyć nie tylko w meczach, ale i treningach. Jeśli zaś wszystkie pozycje są obsadzone, koniecznie zgłoś się na rezerwowego, osoby z tych stanowisk praktycznie zawsze biorą udział we wszystkich meczach, zastępując nieobecnych!

Kapitanowie drużyn
Przywilej zostania kapitanem wiąże się z możliwością korzystania z łazienki prefektów, ale także z obowiązkiem organizowania treningów dla swojej drużyny przynajmniej raz na dwa miesiące. Osoba, która już posiada rangę prefekta, nie może dodatkowo być kapitanem.
Aby zostać kapitanem, należy zorganizować trening z wykorzystaniem autorskich kostek lub jednej z opisanych gier miotlarskich.
Kapitanowie, którzy przez dwa miesiące nie zorganizują treningu, nie są od razu pozbawiani swojej funkcji. Dzieje się to dopiero w momencie, kiedy zgłosi się nowy kandydat i przeprowadzi trening. Za orgaznizację treningu kapitanowi przysługuje dwa razy więcej punktów niż członkom drużyny. 

Kliknij i skopiuj kod do zgłoszeń:
 


aktualna Punktacja drużyn






#
X ---
- X--
- -X-
- --X
SUMA - ---










Gryffindor

Ścigający
Hemah E. L. Peril
Alexis Shercliffe
Tom Falk
Terrey Thìdley

Obrońca
xxx
Jeremy Dunbar

Pałkarz
Harriette Wykeham
Franklin R. E. Eastwood

Szukający
Morgan A. Davies

Regularny gracz, gracz rezerwowy, Kapitan
Drużyna Gryfonów ma na swoim wyposażeniu 4 Błyskawice (+5), 3 kaski Quidditchowe (+1), 2 pary rękawic z cielęcej skórki (+1), 2 pary gogli (+1) i 2 koszulki quidditchowe (+1). Każdy zawodnik ma prawo z nich korzystać pod warunkiem, że odnotuje to w swoich postach.




Slytherin

Ścigający
Vivien O. I. Dear
Lennox Zakrzewski
xxx

Obrońca
xxx

Pałkarz
Heaven O. O. Dear
xxx
Matthew C. Gallagher

Szukający
xxx

Regularny gracz, gracz rezerwowy, Kapitan
Drużyna Ślizgonów ma na swoim wyposażeniu 7 Nimbusów 2015 (+6), 5 kasków quidditchowych (+1), rękawice z cielęcej skórki (+1), 5 par gogli (+1), 6 koszulek quidditchowych (+1), 6 sportowych ochraniaczy (+1) i 5 kompasów miotlarskich (+1). Każdy zawodnik ma prawo z nich korzystać pod warunkiem, że odnotuje to w swoich postach.




Ravenclaw

Ścigający
Elazar Grimm
xxx
xxx
Cassandra Hawkins

Obrońca
xxx
Fabien E. Arathe-Ricœur

Pałkarz
Elijah J. Swansea
Elaine J. Swansea

Szukający
Billie Jean


Regularny gracz, gracz rezerwowy, Kapitan
Drużyna Krukonów ma na swoim wyposażeniu 4 Nimbusy 2015 (+6), 3 kaski quidditchowe (+1), 3 zestawy ochraniaczy (+1), 2 koszulki quidditchowe (+1), 2 pary gogli (+1) i 2 kompasy miotlarskie (+1). Każdy zawodnik ma prawo z nich korzystać pod warunkiem, że odnotuje to w swoich postach.




Hufflepuff

Ścigający
Jack Moment
Philip Michael Selwyn
xxx

Obrońca
Bridget Hudson

Pałkarz
Cherry A. R. Eastwood
Neirin Vaughn

Szukający
Niamh O'Healy

Regularny gracz, gracz rezerwowy, Kapitan
Drużyna Puchonów ma na swoim wyposażeniu 6 Nimbusów 2015 (+6), 4 kaski quidditchowe (+1), 4 pary rękawic z cielęcej skórki (+1), 4 pary gogli (+1), 4 kompasy (+1), 4 zestawy ochraniaczy (+1), i 4 koszulki quidditchowe (+1). Każdy zawodnik ma prawo z nich korzystać pod warunkiem, że odnotuje to w swoich postach.

______________________


ocal swoje marzenia



Ostatnio zmieniony przez Bell Rodwick dnia Wto Paź 10 2017, 23:53, w całości zmieniany 54 razy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora


Harriette Wykeham

Student Gryffindor
Rok Nauki : IX
Wiek : 18
Czystość Krwi : 75%
Wzrost : 168
C. szczególne : za duży, powyciągany wełniany sweter na grzbiecie, łańcuszek z obrączką na szyi
Galeony : 647
Dodatkowo : pałkarz Gryffu
  Liczba postów : 1660
http://www.czarodzieje.org/t12489-harriette-morana-wykeham#336490
http://www.czarodzieje.org/t12490-ettie#336602
http://www.czarodzieje.org/t12491-poczta-ettie#336603
http://www.czarodzieje.org/t12492-harriette-wykeham#336605
Drużyny Quidditcha QzgSDG8




Gracz




Drużyny Quidditcha Empty


PisanieTemat: Re: Drużyny Quidditcha   Drużyny Quidditcha EmptySro Sie 21 2019, 23:38

@Hemah E. L. Peril, @Alexis Shercliffe, @Tom Falk, @Terrey Thìdley, @Jeremy Dunbar, @Franklin R. E. Eastwood, @Morgan A. Davies, @Vivien O. I. Dear, @Lennox X. Zakrzewski, @Heaven O. O. Dear, @Matthew C. Gallagher, @Elazar Grimm, @Cassandra Hawkins, @Fabien E. Arathe-Ricœur, @Elijah J. Swansea, @Elaine J. Swansea, @Billie Jean, @Jack Moment, @Philip Michael Selwyn, @Bridget Hudson, @Cherry A. R. Eastwood, @Neirin Vaughn
ORAZ WSZYSCY INNI, KTÓRYCH TO INTERESUJE!

Neirin zaproponował nowe zasady quidditcha, tak więc ja proponuję wypróbować je w praktyce. Mój pomysł jest taki, by w roku szkolnym pierwszy mecz zagrać w składach mieszanych z różnych domów, żeby jak najwięcej osób w tej próbie uczestniczyło.
Zanim to jednak nastąpi, trzeba te zasady podopinać. Dlatego jeżeli ktoś ma jakąś wątpliwość do którejś części, niech przemówi teraz albo zamilknie na wieki to ma teraz szansę wyjść z propozycją jej zmiany. Trzeba też podjąć jakąś ostateczną decyzję w sprawie ostatniego punktu na liście.

@Neirin Vaughn napisał:
Bazuje ona na k10 lub obecnych na forum literkach, których jest 10 - A, B, C, D, E, F, G, H, I, J.
Bardzo prosto ją przedstawiając - każda literka/oczko na kostce odpowiada 10% szansy na powodzenie akcji, gdzie całkowite jej powodzenie występuje dopiero przy 70%. Ot. Masz powyżej 70%, rzucasz na bramkę. Masz powyżej 70%, bronisz. I tutaj bym ujmował już punkty w kuferku i punkty z eq jako dodatkowe procenty, więc mając pełny sprzęt, zaczynasz z 10% i musisz rzucić tylko 60% na kostce. Do dogadania, czy liczą się punkty 1:1 czy za każde pełne 10 pkt jest 10%.
Jak to by wyglądało w praktyce:
Gracz na pozycji ścigającego rzuca kostką k10 albo tymi literkami, co są na forum.
A - 10%
B - 20%
C - 30%, etc.
Gracz wyrzuca H, I lub J oraz nie ma ekwipunku - udaje mu się akcja. Rzuca na bramkę. W tym momencie gracz na pozycji obrońcy rzuca również tą samą k10/literką i również jest bidokiem bez ekwipunku. Jeżeli on też ma H/I/J - obrona się udaje.
Jeżeli obrona się nie uda: piłkę przejmuje ścigający tej drużyny.
Jeżeli obrona się uda: ja bym tutaj zrobił taki myk, że dwóch ścigających przeciwnych drużyn może zawalczyć o piłkę. Kafel został podany przez bramkarza, a podanie nie zawsze może się udać. Dwóch graczy z przeciwnych drużyn wówczas rzuca k10/literką i kto ma więcej, ten przejmuje piłkę. Nie jest to jednak obowiązek i można po prostu dać, że piłkę przejmuje ścigający, do którego podano.
Można tutaj obniżyć, że G, H, I, J oznaczają udaną akcję, aby nie było takiego dużego progu, ale 2/6 na obecnych kostkach to i tak 1/3 szansy na powodzenie - okolice 30%. Zatem H, I, J moim zdaniem jest dobrze.
Idąc dalej, obecne wyniki kostek można zachować:
A, B, C, D - oznaczają stratę piłki na rzecz przeciwnika
E, F, G - podanie do ścigającego własnej drużyny
H, I, J - rzut na bramkę
Czemu akurat 40% szans na stratę piłki? Już tłumaczę.
Ja jestem za tym, aby dodawać punkty z kuferków do procentów. Wiem, że to może być nie fair w przypadku osób, które akurat nie mają czasu lub nie cisną quidditcha, ale jednak jest to logiczne z punktu widzenia gry, by tym wyćwiczonym się większość rzeczy udawała. A jak nie całość punktów, to przynajmniej 50%. Z tego względu większość osób by miała już jakieś punkty na start, nawet z samym ekwipunkiem i 10% dostają z miejsca. Wobec tego mają i tak realnie tylko 30% szans na stratę piłki.
Zatem rzucasz literką, masz np. D. Masz cały sprzęt do gry oraz 30 pkt w kuferku, zatem D = 40%. 40+10 za sprzęt +30 za kuferek = 70%, akcja Ci się udaje. Teraz obrońca/pałkarz rzuca na tej samej zasadzie na powodzenie swojej akcji. I jeśli pałkarzowi się uda uzbierać 70%, to trafia Ciebie i przeszkadza Ci w Twojej akcji.

Znicz:
Aby było ciekawiej i bardziej realistycznie, polowanie na znicza zacząłbym od pierwszej kolejki meczu, ale rozbił je na trzy tury co 5 postów (ogólnie bym zachował te same odstępy postowe między akcjami poszczególnych pozycji).
- W pierwszej kolejne dwóch szukających rzuca na zauważenie znicza. Jeśli choć jeden szukający wyrzuci 70%, to zauważa znicz, ALE drugi szukające też go znajduje. Czy to sam błysk, czy zaniepokoiły go poczynania przeciwnika i się zorientował.
- W drugiej kolejce rzucają na dogonienie go - szukający ścigają się, kto pierwszy doleci do znicza. Kto ma więcej na kostce (włącznie z punktami za kuferek), przoduje w wyścigu.
- Trzecia kolejka - rzut na złapanie. Osoba będąca bliżej rzuca na złapanie znicza. Mając powyżej 70%, łapie go. Jeśli nie osiągnie progu 70%, rzuca drugi szukający. Jeśli żaden szukający nie złapie znicza, ten znika i znów muszą rzucać na dostrzeżenie go, zaczynając ciąg od nowa. Jedynie można uznać, że znicz nie odleciał aż tak daleko i w tym wypadku obniżyć próg "znajdowalności" znicza do 50%.

Losowe utrudnienia:
Zwiększenie progu z 6 do aż 100 pozwala na większą swobodę w dodawaniu tako pozytywnych efektów z kuferków, jak i negatywnych. Przykładowo MG narzuca pogodę, która wpływa na rzuty każdej osoby, jeśli jej nie przeciwdziałają.
Deszcz - każdy, kto nie ma gogli, traci 5 punktów procentowych ze swoich rzutów. Każdy, kto nie ma rękawic z cielęcej skórki traci 5 pkt procentowych ze swoich rzutów. Kto nie ma gogli i rękawic, traci 10 punktów procentowych.
Śnieżyca - każdy, kto nie ma koszuli, rękawic i gogli traci 20 pkt procentowych ze swoich rzutów.
Ostre słońce - każdy, kto ma na sobie pełen komplet przedmiotów traci 5 pkt procentowych w związku z przegrzaniem.
Kto oberwał raz tłuczkiem, w następnej kolejce może mieć -20% do rzutu ze względu na ból i oszołomienie. Jeśli oberwał dwukrotnie pod rząd tłuczkiem, może mieć -40% i musi trzecią kolejkę odpuścić (pisze za niego inny ścigający bądź MG).
Etc, etc.
Czyni to ekwipunek znacznie bardziej użytecznym niż tylko jako dodanie 1 pkt do sumy wszystkich oraz dotkliwiej każe, jeśli ktoś o nim zapomni. Oczywiście to nie jest jasne i mocne narzucenie, który efekt co daje. To tylko przykłady, a MG może w zależności od składu i stanu drużyny dowolnie żonglować efektami, by wyrównać rozgrywkę. Gryfoni grają z Krukonami? Whoops, złośliwiec ze Slytherinu wsypał Gryfonom swędzący proszek do strojów do gry i każdy Gryfon ma -10 za to, że ciągle myśli o podrapaniu się, a nie o grze = rozgrywka jest bardziej fair.

Niestety wiele sypie się przy postaciach nakokszonych, gdzie waham się, czy lepiej dać, że punkty z kuferka liczą się jako 50%, czy może dać, że postacie powyżej 40 pkt w kuferku rzucają dodatkową kostką k4/6. W jakim celu? Albo, ile sobie muszą odjąć, albo by określić, ile mogą dodać.
Dwa możliwe rozwiązania:
1 - dodajesz 0% z kuferka
2 - dodajesz 25% z kuferka
3, 4 - dodajesz 50% z kuferka
5 - dodajesz 75% z kuferka
6 - dodajesz 100% z kuferka

Druga wersja wymaga zapisku, że dodaje się max 40% z kuferka, a jeśli ktoś ma więcej niż 40 pkt w kuferku rzuca k4 i stosuje się do wyniku:
1 - tracisz 10%
2 - tracisz 20%
3 - tracisz 30%
4 - tracisz 40%
Te kostki byłyby oczywiście powiązane z wydarzeniami losowymi, w rodzaju nagłego porywu wiatru albo zderzenia z npc, co sobie gracz wymyśli.
Pierwsza opcja sprawia, że gracz może albo stracić cały swój bonus lub mieć doliczone np. 70% (w przypadku takiego Franka), a druga opcja sprawia, że gracz dokokszony może stracić swój bonus, ale gracz słabszy go zachowuje.
Trzecia opcja:
KAŻDY rzuca kostką, czy warunki gry pozwalają skorzystać z bonusu. Parzysta - pozwalają, nieparzysta - nie pozwalają. Tutaj wiele zależy od MG i tego, co Wy widzicie za prostsze rozwiązanie.

______________________

Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora


Neirin Vaughn

Student Hufflepuff
Rok Nauki : VIII
Wiek : 19
Czystość Krwi : 10%
Wzrost : 196cm/106kg
C. szczególne : Oparzenia: noga(P), pół lewej, część torsu, wew ręki(P). Blizny: w poprzek gardła, 3 na piersi, 4 na nodze(L). Porażenie prądem: wew dłoni i przedramienia (L).
Galeony : 387
  Liczba postów : 1065
http://www.czarodzieje.org/t15703-neirin-vaughn#423773
http://www.czarodzieje.org/t16512-don-t-do-love-don-t-do-friends#454064
http://www.czarodzieje.org/t15736-kruk-pocztowy#424226
http://www.czarodzieje.org/t15719-neirin-vaughn#423916
Drużyny Quidditcha QzgSDG8




Gracz




Drużyny Quidditcha Empty


PisanieTemat: Re: Drużyny Quidditcha   Drużyny Quidditcha EmptyYesterday at 10:33

Kontynuować dyskusję będę już tutaj.

Ette napisał:
Mam tylko wątpliwości do tego jak sobie radzić z wykokszonymi postaciami. Nie powinno być chyba jednak tak, że im więcej masz punktów, tym większa szansa na ich stracenie.
Można tę szansę wyrównać - każdy ma tyle samo na stracenie bonusu. 50/50. Lub dać, że liczy się w 100% bonus tylko do 40 pkt, a powyżej 40 pkt trzeba rzucić kostką, czy się dolicza czy nie... W sumie mechanik można mnożyć pod tym względem, ale każda wymaga sprawdzenia w praktyce. Jednocześnie niefair względem nakokszonych im całkiem obcinać bonus oraz niefair względem innych nakokszonym ujmować bonus. Ciężko mnie samemu to ugryźć.
Acz popieram mocno pierwszy mecz w sezonie jako towarzyski.

Ette napisał:
(szczególnie zmiana w szukających).
Tutaj credit należy się Liamowi za koncepcję trzystopniowego polowania na znicza c:

______________________

Głos
I myself will become the apostle of
M̸͈̓A̴̮̋D̵̞͝N̷̬̒E̸̹͒Ș̸͊S̴͓̕!
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora


Sponsored content

Drużyny Quidditcha QzgSDG8








Drużyny Quidditcha Empty


PisanieTemat: Re: Drużyny Quidditcha   Drużyny Quidditcha Empty

Powrót do góry Go down
 

Drużyny Quidditcha

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje :: Drużyny Quidditcha MGJ6B65 :: 
ksiegowosc
-