Czarodzieje - forum rpg typu PBF Play By Forum. Zostań czarodziejem niczym Harry Potter, dla którego nasz Hogwart stanie się drugim domem.

 
IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | .
 

 Zgłaszanie propozycji do spisów

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość



avatar

Mieszkaniec Londynu
Wiek : 21
Skąd : Rosja, Syberia
Czystość Krwi : 50%
Galeony : 2704
  Liczba postów : 1933
http://www.czarodzieje.org/t8036-zilya-nikolaevna-fyodorova
http://www.czarodzieje.org/t8073-syberyjska-dzikuska#225025
http://www.czarodzieje.org/t8071-syberyjska-sowka#225017
http://www.czarodzieje.org/t8067-zilya-fyodorova




Administrator






PisanieTemat: Zgłaszanie propozycji do spisów    Wto Kwi 11 2017, 17:27




Zgłaszanie Propozycji

W tym temacie możesz zaproponować dodatnie nowych elementów do dowolnych ze spisów istniejących w tym subforum. W momencie, gdy zaproponujesz pięć elementów i wszystkie zostaną zaakceptowane (niekoniecznie na raz), otrzymasz punkt do kuferka - dowolny lub do konkretnej kategorii, zależny od proponowanych przez Ciebie elementów. Możesz także wybrać, na którą z twoich postaci zostanie on wręczony.
Zgłaszając poniżej swoje pomysły powinieneś uzbroić się w cierpliwość - rozpatrzenie elementów może potrwać kilka dni, a także możesz spotkać się z odmową - dodajemy elementy tylko takie, które naprawdę są potrzebne, odmienne od istniejących i doskonale wpisujące się kanon Harry'ego Pottera.

Chcesz, by w spisie znajdował się eliksir/zaklęcie/przedmiot wynaleziony przez twoją postać? Umożliwiamy ich fabularne tworzenie!

1. Aby stworzyć fabularnie eliksir zwykły należy mieć min. 30 punktów w kuferku z dziedziny eliksirów, natomiast do eliksiru leczniczego potrzeba min. 30 punktów z eliksirów + min. 5 z uzdrawiania.
2. Aby stworzyć fabularnie zaklęcie należy mieć min. 30 punktów w kuferku z dziedziny, której owo zaklęcie dotyczy (tj. zaklęcie czarnomagiczne wymaga 30 pkt z czarnej magii, zaklęcie transmutacyjne z transmutacji itp.)
3. Aby stworzyć fabularnie nowy przedmiot należy mieć min. 30 punktów w kuferku z dziedziny, której ten przedmiot jest najbliższy (w razie problemów prosimy o kontakt z administracją).
4. Należy napisać 1 post (min. 2000 znaków) opisujący pomysł, motyw do tworzenia, pierwsze próby czy też ogólnie początki wynajdywania danego przedmiotu/zaklęcia/eliksiru ORAZ rozegrać min. 2 wątki (po 6 postów) z wykorzystaniem go. Liczymy na waszą inwencję twórczą w tej kwestii.
5. Nagrodą za fabularne wynalezienie nowego przedmiotu/zaklęcia/eliksiru będzie 50 galeonów oraz 2 punkty do kuferka z dziedziny, której dotyczyło tworzenie.


Autorzy pomysłów:
 

Kod:
<zg>Temat:</zg><zgss> Święta / Eliksiry / Choroby / Zwierzęta / Jedzenie / Postacie / Rośliny / Sztuka / Zaklęcia / Przedmioty </zgss>
<zg>Nazwa:</zg> wpisz
<zg>Krótki opis:</zg> wpisz
<zg>Oznaczenia i przedziały:</zg> Sprawdź w danym temacie jakie są wymagane dodatkowe oznaczenia dla elementów w konkretnym spisie








______________________

Can't stay at home, can't stay at school. Old folks say, you a poor little fool. Down the street I'm the girl next door.
I'm the fox you've been waiting for
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Gryffindor
Rok Nauki : IX
Wiek : 19
Skąd : Wyspa Skye, Szkocja
Czystość Krwi : 100%
Galeony : 1171
  Liczba postów : 2597
http://www.czarodzieje.org/t13638-blaithin-astrid-dear
http://www.czarodzieje.org/t13646-not-a-bad-girl
http://www.czarodzieje.org/t13684-dziobek
http://www.czarodzieje.org/t13647-blaithin-astrid-dear




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Wto Gru 26 2017, 02:14

GŁODU
Może powodować znaczne szkody w organizmie. Wywołuje gwałtowny wzrost apetytu. Mimo, że ofiara je, nie odczuwa sytości, a do mózgu nie docierają hormonu informujące o tym, że żołądek jest napełniony. Nie mogąc zaspokoić swoich potrzeb, ofiara najczęściej najpierw odczuwa zmęczenie, senność, później żołądek zaczyna uciskać inne narządy, co powoduje ból i mdłości. Konsekwencjami może być trwałe uszkodzenie żołądka oraz wątroby.
Dostępność: zakazany, 20 pkt z eliksirów lub 15 pkt z eliksirów i 10 pkt z czarnej magii

I jeśli można to chciałabym zarezerwować dla Fire możliwość wynalezienia go fabularnie tylko musiałabym mieć dokładnie info, jak to zorganizować :D Mam nawet zarys pomysłu. Może potrzebny będzie jakiś jeden post na to, jak postać wpadła na taki pomysł, ogólnie motywacja i jakieś przygotowania? Wymóg znakowy?
Do tego dwa/trzy wątki, jak postać używa eliksiru i eksperymentuje, różne kostki na powodzenie i efekty, późniejsze wpływy w dalszych wątkach danej osoby, zmiany samopoczucia. Wątki z przyrządzaniem eliksiru, warzeniem go, zbieraniem składników. Może też możliwe jakieś pojedyncze posty ze stosowaniem na zwierzętach, bo to bezpieczniejsze niż na ludziach tak od razu. (ej jak to opisuję to brzmię tak creepy czy mi się wydaje XD) I nagroda za to punkty do kuferka, bo chyba nic więcej fabularnie się nie otrzyma za coś typu trucizna, chyba że piniondze od złoli z Nokturnu.

Fabularne wynajdywanie mi się osobiście bardzo podoba, jesteśmy w trakcie określania konkretnych zasad i warunków, ale nie powinny wiele odbiegać od tego, co sama zaproponowałaś, bo wydaje się być sensowne.

OSTIUM
Uniwersalna trucizna, które powoduje zaburzenia mowy i połykania, a po okresie od jednego do dwóch dni porażenie mięśni oddechowych, często prowadzące do śmierci.
Dostępność: zakazany, 20 pkt z eliksirów lub 15 pkt z eliksirów i 10 pkt z czarnej magii
Też bym chciała wynaleźć go fabularnie.

CAIVANN
Trucizna, która blokuje wchłanianie wody przez organizm. Mimo, że ofiara pije, nie może zaspokoić pragnienia. Prowadzi do odwodnienia, efektami ubocznymi są zawroty głowy, podwyższona temperatura ciała, bóle mięśni, popękane usta, omdlenia. Poprzez zaburzenia świadomości, drgawki i utraty przytomności prowadzi do śmierci. Odtrutką jest eliksir Naivann.
Dostępność: 20 pkt z eliksirów lub 15 pkt z eliksirów i 10 pkt z czarnej magii
Też to samo co wyżej.

NAIVANN
Eliksir, który dostarcza organizmowi takie same składniki, jak woda, ale jest odporny na działanie trucizny Aivann. Należy przyjmować go co godzinę, przynosi efekty po kilku dniach.
Dostępność: 10 pkt z eliksirów lub 15 pkt z uzdrawiania.
Jw

Ja te eliksiry akceptuję, ale z racji tego, że chcesz je tworzyć, odzywaj się, gdy zostaną wynalezione w fabule :) Wtedy będziemy je dopisywać do spisów.

No i myślicie, że w przyszłości byłoby możliwe wynalezienie leku na likantropię (np współpracując z jakimś uzdrowicielem) i antidotum na veritaserum (niby jest, ale nieznane, więc w sumie to nie ma XD)?

O tym odzywałam się do Ciebie prywatnie. Co do leku na likantropię szczerze wątpię, aczkolwiek antidotum na veritaserum - czemu nie?

Przywrócone:
MOSMORTHIS
Wywołuje błyskawiczny wzrost ciśnienia tętniczego, powodujący wylew krwi do mózgu, skutkiem czego dochodzi do udaru krwotocznego mózgu. Następstwem jest utrata przytomności. Częsta przyczyna śmierci lub trwałego kalectwa np. całkowitego paraliżu kończyn dolnych i górnych.
Dostępność: zakazany, 30 pkt z eliksirów lub 10 pkt z eliksirów i 30 pkt z czarnej magii

AFRODISIA
Eliksir, którego sława dorównuje Amortencji. Niektórzy upierają się, że ma do niej podobne działanie, jednak Afrodisia nie wywołuje miłości, czy zauroczenia, a zwiększa popęd seksualny. Podobnie jak Amortencja, jest eliksirem silnym, a siła działania zwiększa się z upływem czasu (im starszy, tym mocniejszy). Najsilniej działa, gdy doda się do niego kilka kropli krwi osoby, na której ma być użyty, jednak ten składnik można pominąć. Przy podaniu eliksiru z krwią innej osoby, może wystąpić szereg skutków ubocznych, te jednak zależą od konkretnego przypadku. Zanotowano m.in. lewitację, bujny porost włosów, ale również senność, apatię, łysienie.
Dostępność: może zakazany powinien być? 20 pkt z eliksirów. Wiem, że nie tylko ja bardzo bym chciała, żeby coś takiego istniało w spisach. :3 Nie będzie zakazany, ale zwiększam wymagania punktowe do 30 punktów z eliksirów

CONNITUS
Początkowo działa pobudzająco, a potem paraliżująco na nerwy czuciowe i ruchowe co może spowodować śmierć wskutek paraliżu mięśni oddechowych i zatrzymania pracy serca. Antidotum to eliksir wiggenowy.
Dostępność: 15 pkt z eliksirów.
Może tutaj też popróbowałabym z wynalezieniem go fabularnie? Mam dużo pomysłów :3

EKSPLODUJĄCY
Ulega eksplozji, gdy zbyt mocno potrzęsie się, np. butelką z wywarem. Czyli można powiedzieć, że działa jak granat.
Dostępność: 15 pkt z eliksirów. Ogólnie to bardzo bym go chciała w fabule znowu (byłam pewna, że nie został usunięty XD) i w sumie to bardzo chciałabym też go wynaleźć fabularnie!
W takim razie na razie zostawiam, nie wpisuję tego i tego wyżej.

GREGORY'EGO
Przekonuje na 2 godziny pijącego, że ten, kto dał mu eliksir jest jego najlepszym przyjacielem.
Dostępność: 5 albo 10 pkt z eliksirów, bardzo fajny i był wykorzystywany, jednocześnie trochę niebezpieczny Cool  

KRWINKOWY
Po spożyciu powoli zmienia krwinki w organizmie na kamienie, co może doprowadzić do śmierci. Przez około trzy dni, otruty odczuwa punktowy, rozsiany losowo po organizmie, silny ból, wynikający z powolnego tamowania przepływu krwi. Ciecz ma kolor ciemnej czerwieni. Początkowo jest trochę gęsta, ale rozrzedzona idealnie łączy się z innymi płynami. Znalezienie antidotum jest dość proste, mianowicie wystarczy zagotować dwie uncje wody destylowanej z garścią liści mięty, a następnie spożywać w odstępie dziesięciu minut po cztery łyki.
Dostępność: zakazany, 30 pkt z eliksirów lub 20 pkt z eliksirów i 10 pkt z czarnej magii

resztę przywracam
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Gryffindor
Rok Nauki : IX
Wiek : 19
Skąd : Wyspa Skye, Szkocja
Czystość Krwi : 100%
Galeony : 1171
  Liczba postów : 2597
http://www.czarodzieje.org/t13638-blaithin-astrid-dear
http://www.czarodzieje.org/t13646-not-a-bad-girl
http://www.czarodzieje.org/t13684-dziobek
http://www.czarodzieje.org/t13647-blaithin-astrid-dear




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Pon Maj 07 2018, 00:07

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Pello
Krótki opis: Wywołuje wrażenie bycia obdzieranym żywcem ze skóry. Ofiara widzi, jak kolejne płaty skóry odrywają się od jej mięśni i wyraźnie to czuje, jednak są to jedynie jej wyobrażenia. Za pomocą dodania do inkantacji "Cutis" wywołuje się prawdziwe, fizyczne rany związane ze zdzieraniem skóry w taki sposób, jakiego chce tego rzucający.
Oznaczenia i przedziały: Ofensywne, zakazane, zapewne z 25 pkt z czarnej magii.

I chciałabym to fabularnie wynaleźć <3 Wszystko co proponowałam załatwię tylko po maturach :D

w takim razie zapraszam do tematu po wynalezieniu ;)
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Mieszkaniec Londynu
Rok Nauki : II
Wiek : 23
Skąd : Newcastle, Anglia
Czystość Krwi : 90%
Galeony : 10
  Liczba postów : 5




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Wto Cze 12 2018, 18:57

Temat: Choroby
Nazwa: Nullum Dolorem
Krótki opis: magiczny odpowiednik analgezji wrodzonej - osoba nie czuje bólu. Czuje dotyk, swędzenie, łaskotanie itp. lecz nie ból.
Oznaczenia i przedziały: Nieuleczalna

Magiczny odpowiednik, ale jednak... w ogóle niemagiczna. Choroba nie pasuje do klimatu forum i nie trafi do spisu, ale posyłam Ci pw w jej sprawie.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Gryffindor
Rok Nauki : IX
Wiek : 20
Skąd : Leeds, Wielka Brytania
Czystość Krwi : 75%
Galeony : 215
  Liczba postów : 222
http://www.czarodzieje.org/t14313-varian-cairndow#377825
http://www.czarodzieje.org/t14349-przybyla-potega-moment-nie-to-uniwersum#379525
http://www.czarodzieje.org/t14356-ragnaros#379874
http://www.czarodzieje.org/t14350-varian-cairndow#379529




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Sro Cze 20 2018, 20:53

Temat: Zwierzęta
Nazwa: Cienioskrzydły
Krótki opis: Ptak drapieżny przypominający dzięcioła, jest jednak od niego trzy razy większy i najchętniej poluje na duże ssaki np. słonie. Jego długi ostry dziób jest w stanie przebić nawet grubą metalową blachę, natomiast pazury wbijają się w ciało niczym nóż w masło. Zwierzę lata dość wolno ale kiedy dopadnie swoją ofiarę zabiją ją w ułamku sekundy. Głodny ptak atakuje praktycznie wszystko co się rusza i jest znany z zabijania czarodziejów w krajach południowo i wschodnio afrykańskich.
Oznaczenia i przedziały: Bardzo niebezpieczne

akceptuję, zostanie wpisane

Temat:Zwierzęta
Nazwa: Alere
Krótki opis: Kiedy czarodziej poświęca swoje życie za drugą osobę i postanawia zostać na Ziemi by pomagać innym powraca jako Alere - istota niematerialna podobna do anioła. Wybiera ona czarodzieja z którym wiąże się na całe życie. Jest widoczna tylko dla wybranego, porozumiewa się z nim za pomocą telepatii ale nie jest w stanie go dotknąć ani ochronić przed zaklęciem.
Oznaczenia i przedziały: Neutralne, inteligentne, komunikatywne

Ten pomysł z kolei... niezbyt się nam podoba. Magiczny odpowiednik anioła stróża nie przemawia do nas na tyle, by wpisać go do spisów.

Temat:Zwierzęta
Nazwa: Driada
Krótki opis: Budową bardzo podobna do ludzi, posiada jednak dwa układy oddechowe: płuca i skrzela, które pozwalają jej żyć i na lądzie i pod wodą. Driady można spotkać głównie w dzikich ostępach leśnych gdzie opiekują się przyrodę, są jednak znane kolonie wodne na dnie Pacyfiku. Stara się unikać spotkać z ludźmi, jeśli jednak do niego dojdzie zachowuje się w sposób przyjazny. Wyjątkiem jest przyłapanie na niszczeniu zieleni, wtedy driady stają się bardzo agresywne co najczęściej kończy się zgonem czarodzieja.
Oznaczenia i przedziały: Niebezpieczne, inteligentne, komunikatywne

Driady występują w wielu kulturach, mitologiach, podaniach i ostatnimi czasy trafiły nawet do szerszego grona odbiorców za pomocą literatury czy gier. Jednak w każdym znanym obrazie tych istot, (nie licząc demonologii Słowian, gdzie driady są przedstawiane jako brzydkie, zgarbione kobiety, które uprowadzały małe dzieci) nie występują driady, które to mają dwa układy oddechowe, a swoje dodatkowe siedliska na dnie Pacyfiku. Są to kobiety, nimfy, wyznawczynie kultu matki natury, dlatego też pilnują porządku i tego, aby zieleń się rozwijała, nigdy nie ginęła. Niezwykle ważne są dla nich ich własne siedliska i zazwyczaj nie pozwalają ludziom odnajdywać je.
Na chwilę obecną, tak przedstawiona wersja driad nie interesuje nas i nie zamierzamy jej wprowadzać na forum, gdyż uważamy, że ich pojawienie się nie jest konieczne


Temat: Zaklęcia
Nazwa: Ambulo
Krótki opis: Zaklęcie kanałowe powodujące przeniesienie dolegliwości bólowych z innej osoby na rzucającego. Jest bardzo niebezpieczne dla obydwu stron, ponieważ użyte niepoprawnie może spowodować uszkodzenie układu nerwowego osoby rzucającej, lub parokrotnie spotęgować ból osoby poszkodowanej.
Oznaczenia i przedziały: 20 pkt z magii leczniczej

Zaklęcie ma fajny koncept, ale zaproponowałabym jego modyfikację przed wrzuceniem do spisów. Poślę Ci pw!
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Slytherin
Rok Nauki : IX
Wiek : 19
Skąd : Szkocja, Wyspa Skye
Czystość Krwi : 100%
Galeony : 1007
Dodatkowo : Prefekt Fabularny
  Liczba postów : 1143
http://www.czarodzieje.org/t15974-nessa-m-lanceley
http://www.czarodzieje.org/t15977-czerwone-nici-nessy#434024
http://www.czarodzieje.org/t15976-freya-i-korespondencja-dla-panny-lanceley#434018
http://www.czarodzieje.org/t15975-nessa-m-lanceley#433995




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Sob Cze 30 2018, 19:34

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Frigidum Ignio
Krótki opis: Zaklęcie z dziedziny transmutacji elementarnej. Rzucone na ogień sprawia, że płomienie nie robią krzywdy, a jedynie lekko łaskoczą i przyjemnie grzeją. Nie można jednak zakończyć działania tego czaru i raz ujarzmiony ogień, nie zrobi krzywdy po raz drugi. Można go ugasić wodą lub ziemią. Niezbędny jest chwyt alfa oraz manipulacja haczykowa.
Oznaczenia i przedziały: 15PKT z Transmutacji

Temat: Przedmiot
Nazwa: Replika Pierścienia McGonagall
Krótki opis:Piękna replika pierścienia, należącego oryginalnie do jednej z najzdolniejszych kobiet w dziedzinie Transmutacji, a także byłej Dyrektori Hogwartu. Przedmiot nie jest tak silny, jak oryginał, ponieważ receptura stworzenia pozostała sekretem twórcy. Wykonany ze złota (białe/różowe/żółte/złote/łączone) sygnet jest dość pokaźny, za jego rdzeń robi jadeit (wybrany odcień zieleni przez kupującego), w którym zaklęty na wieki jest magiczny element. Podobnie jak różdżka, sygnet ten ma swój rdzeń — są nim łzy gromoptaka, którego istota sprzyjająco wpływa na zaklęcia transmutacyjne. Jego unikalny, oryginalny kształt robi z niego piękną ozdobę. Symbolizuje on ponoć wolność, a jednocześnie zamknięcie w pewnych zasadach, tak samo, jak cała dziedzina transmutacji.
Oznaczenia i przedziały: + 2 PKT z Transmutacji
Wygląd: Podgląd
Chciałabym go stworzyć fabularnie, więc ceny proponowanej nie dałam.


Zaklęcie dodam, przedmiot w takim razie do stworzenia.

______________________



Growing stronger the voice of my father said
"Don't give up, don't be forgotten"


Wyjechała bez słowa, z dnia na dzień. Obecnie Nessa jest w Ameryce, w Ilvermorny na wymianie studenckiej związanej ze stypendium z transmutacji.


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Mieszkaniec Londynu
Wiek : 30
Skąd : Londyn
Czystość Krwi : 100%
Galeony : 1218
  Liczba postów : 270
http://www.czarodzieje.org/t15911-anthony-thomas-selwyn
http://www.czarodzieje.org/t15914-wszystkie-zwierzaczki-tony-ego#430068
http://www.czarodzieje.org/t15915-lucia#430069
http://www.czarodzieje.org/t15910-anthony-thomas-selwyn




Moderator






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Wto Lip 03 2018, 14:55

Temat: Eliksiry
Nazwa:Eliksir trzeźwiący
Krótki opis: Kiedy osoba go wypije, niemalże natychmiast trzeźwieje. Po kilku minutach można zauważyć znaczący spadek alkoholu we krwi, a po 2 do 3 godzin, całkowite pozbycie się go. Nie ma jednak niczego za darmo. Im wyższy był początkowy poziom alkoholu, tym bardziej dotkliwy kac dopadnie osobę, która zażyje eliksir.
Oznaczenia i przedziały: 5 bądź 10 punktów z eliksirów

I w sumie jako wynalazce tego eliksiru można dać Becię, bo Antek w ogóle nie ogarnia eliksirów

akceptuję, nazwa musi ulec zmianie, czekamy na fabularne rozegranie :)
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Slytherin
Rok Nauki : IX
Wiek : 19
Skąd : Szkocja, Wyspa Skye
Czystość Krwi : 100%
Galeony : 1007
Dodatkowo : Prefekt Fabularny
  Liczba postów : 1143
http://www.czarodzieje.org/t15974-nessa-m-lanceley
http://www.czarodzieje.org/t15977-czerwone-nici-nessy#434024
http://www.czarodzieje.org/t15976-freya-i-korespondencja-dla-panny-lanceley#434018
http://www.czarodzieje.org/t15975-nessa-m-lanceley#433995




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Sob Lip 14 2018, 21:48

Temat:  Zaklęcia
Nazwa:  Instrumentum Variabilis
Krótki opis: Zmienia jeden instrument w inny, musi jednak zostać zachowana podobna wielkość i rodzaj przedmiotu (np. przemienisz skrzypce w gitarę, jednak nie zmienisz altówki w fortepian). Trwa dwie godziny.
Oznaczenia i przedziały: 10 PKT z Transmutacji + 5PKT z DA
Zaklęcie odrzucam, prowadzi do ominięcia konieczności zapłaty za zakup instrumentów.

Temat:  Zaklęcia
Nazwa: Coluisse Materia
Krótki opis: Przemienia fragment ubrania lub materiału w elastyczne, białe bandaże.
Oznaczenia i przedziały: 5 PKT z Transmutacji
mamy Ferula

Temat:  Zaklęcia
Nazwa: Funem Lignea  
Krótki opis: Przemienia gałązkę w linę. Im grubszy i dłuższy patyk, tym lina będzie mocniejsza.
Oznaczenia i przedziały: 8 PKT z Transmutacji
tylko gałązka może zostać zmieniona w linę? bardzo specyficzne zaklęcie. może zamienia inne przedmioty w linę? to ma być taka namacalna lina? Jakiej długości? Zbyt niejasny opis.

Temat:  Zaklęcia
Nazwa: Terra Glacies    
Krótki opis: Zaklęcie z dziedziny transmutacji elementarnej. Przemienia grudki suchej ziemi w czyste i drobne kostki lodu, możliwe do spożycia. Idealnie nadaje się do schłodzenia stłuczonego miejsca lub ulubionego napoju. Wymaga chwytu beta.
Oznaczenia i przedziały:10 PKT z Transmutacji
Mamy Glacium

______________________



Growing stronger the voice of my father said
"Don't give up, don't be forgotten"


Wyjechała bez słowa, z dnia na dzień. Obecnie Nessa jest w Ameryce, w Ilvermorny na wymianie studenckiej związanej ze stypendium z transmutacji.


Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Hufflepuff
Rok Nauki : VIII
Wiek : 18
Skąd : Llanfihangel-yng-Ngwynfa
Czystość Krwi : 10%
Galeony : 849
  Liczba postów : 913
http://www.czarodzieje.org/t15703-neirin-vaughn#423773
http://www.czarodzieje.org/t16512-don-t-do-love-don-t-do-friends#454064
http://www.czarodzieje.org/t15736-kruk-pocztowy#424226
http://www.czarodzieje.org/t15719-neirin-vaughn#423916




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Nie Lip 15 2018, 00:00

Temat: Przedmioty
Nazwa: Rękawice z utwardzanej skóry
Krótki opis: Grube rękawice dostosowane do zajmowania się magicznymi zwierzętami. Szczególnie lubiane przez hodowców drapieżnych ptaków. Mocne oraz trwałe rękawice zapewniają wspaniałą ochronę przed szponami, pozwalając na komfortową pracę z pierzastymi lub kolczastymi towarzyszami. Są jednak mniej skuteczne przed ukąszeniami, dostatecznie silny wąż wciąż może przebić się przez rękawicę i sięgnąć ciała. Nie zapewniają też żadnej ochrony przed ogniem, z tego względu są niezalecane dla treserów smoków. Minusem jest to, że są dość grube i przez to bardziej precyzyjne czynności są niemalże niemożliwe.
Oznaczenia i przedziały: +1 onms, 60g

Temat: Przedmioty
Nazwa: Rękawice ze skóry węża morskiego
Krótki opis: Podobnie jak ich odpowiednik wykonany z utwardzanej skóry, rękawice te są wspaniałe do dbania o zwierzęta, które natura wyposażyła w długie pazury lub kolce. Śluz naturalnie pokrywający ciała węży morskich, został zaimpregnowany głęboko w skórę, nadając jej właściwości ognioodporne. Jest to zatem obowiązkowe wyposażenie każdego czarodzieja pracującego ze smokami lub feniksami. Wzmocniona skóra chroni także przez kłami i pazurami, jednocześnie zachowując się bardzo naturalnie. Są cieńsze, przez to nie utrudniają pracy.
Oznaczenia i przedziały:  +2 onms, 130g

Oba rodzaje rękawic niewiele się od siebie różnią, poza tym, bardzo podobne istnieją już w spisie. Akceptuję tylko rękawice ze skóry węża morskiego, plus należy zmniejszyć do +1pkt ONMS

^ te dwa chciałbym wynaleźć fabularnie, jak dobiję 30 onms. Nieco mi jeszcze zejdzie, ale wrzucam propozycję już teraz, hurtem z innymi.

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Umbra exterreri
Krótki opis: Za pomocą tej klątwy można oderwać kawałek własnego cienia oraz stopić go z cieniem ofiary. Nieszczęśnik tak "wzbogacony" zaczyna słyszeć głosy. Początkowo delikatne, przypominające odległe szepty. Z czasem coraz głośniejsze i natarczywsze, żerujące na słabościach, strachach i kompleksach czarodzieja. Nie ma od nich ucieczki, nie ma przerwy. Dniem i nocą będą prześladować ofiarę, wolno doprowadzając ją do paranoi, depresji, szaleńswa lub nawet samobójstwa. Pokonać głosy może tylko patronus osoby, która nigdy nie używała czarnej magii (0 pkt w kuferku). Kiedy cień zostanie zabity, rzucający zaklęcie odczuwa nagły, dotkliwy acz krótkotrwały ból, po czym odzyskuje oderwany wcześniej fragment. Jeśli ofiara nie wytrzyma psychicznie i odbierze sobie życie, po jej śmierci cień także wraca do swojego pierwotnego właściciela, nie powodując już żadnego cierpienia.
Z zaklęcia nie można korzystać zbyt często, by nie wzbudzić podejrzeń brakiem cienia.
Oznaczenia i przedziały: 20 pkt z czarnej magii

Nie do końca rozumiem zamysł tej klątwy. Ma ona na celu uprzykrzać życie, ale usuwanie jej zdecydowanie odpada w takiej postaci jak jest obecnie. Poza tym, odrywanie fragmentów cienia zbyt mocno kojarzy się z odrywaniem fragmentów duszy jak w przypadku horkruksów i nie jest to zaklęcie potrzebne w spisie. Przejdzie w momencie, gdyby miało inną możliwość zakończenia klątwy i minimum 30pkt z czarnej magii

Temat: Eliksiry
Nazwa: Eliksir zmiany płci
Krótki opis: Bazuje na podobnej recepturze co eliksir wielosokowy. Poza paroma oczywistymi różnicami w przepisie, najważniejszym jest fakt, że włos nie stanowi koniecznego elementu eliksiru. Wywar bez niczyich kosmyków zapewnia zamianę na parę godzin do paru dni (zależnie od dawki), przez co używany jest do przedstawień teatralnych lub niemądrych żartów. Aby efekt był trwały, należy eliksir wzbogacić o własny włos i zażywać codziennie przez miesiąc. Skutkiem ubocznym tego zabiegu jest niestety niepłodność. Niegroźna i tymczasowa, jeśli ktoś padł ofiarą żartu (mija po powrocie do właściwej płci), trwała przy permanentnej zmianie.
Oznaczenia i przedziały: 10 pkt z eliksirów i 5 pkt z uzdrawiania/transmutacji lub 15 pkt z eliksirów.

Ten eliksir nie będzie dopuszczony. Po pierwsze, za małe wymagania punktowe do jego produkowania, po drugie zmienianie samej płci nie jest do końca tym, czego potrzeba, po trzecie ryzyko późniejszej bezpłodności nas dodatkowo zniechęca i należy jeszcze wspomnieć, że argumentowanie przydatności tego eliksiru dla aktorów w teatrze jest bezsensowne. Aktorowi wystarczy bardzo dobra charakteryzacja, nie jest konieczne zmiana płci, aby zagrać rolę kobiecą w przypadku bycia mężczyzną. Dodatkowo, całkowita zmiana płci nie może być tak łatwa, to nie może trwać około miesiąca czasu.

Temat: Przedmioty
Nazwa: Papierowa maska z narysowaną buzią
Krótki opis: Z pozoru może to się wydawać śmieszne, głupie lub groteskowe, aby kawałek papieru z przyczepionym sznurkiem i narysowaną kredkami buźką stanowił magiczny przedmiot. Tak jednak właśnie jest, a co najważniejsze - działa. Problem tylko stanowi sam materiał. Cienki papier nie jest wspaniałym nośnikiem dla magicznej  energii, zatem jest ona wyjątkowo zachwiana. Po nałożeniu na twarz maska stapia się ze skórą, zmieniając wygląd noszącego... Na całkowicie losowy. Kobieta z brodą? Bez problemu. Mężczyzna z talią osy? Na pstryknięcie palcem. Staruszek z piersiami modelki? Proszę bardzo. Nigdy nie wiesz, na co trafisz, używając tej maski. Może być i wspaniała kobieta rodem z marzeń, a może być zbieranina losowych cech, która ledwie przypomina człowieka.
Po założeniu maski, jeśli jest się niezadowolonym z efektów, nie można jej natychmiast zdjąć. Papier jest zbyt delikatny i ulegnie porwaniu, a tym samym nieodwracalnemu zniszczeniu. Należy odczekać jakiś czas (1 wątek), aby maska sama zaczęła odpuszczać i wtedy można ją bezpiecznie usunąć oraz użyć ponownie, jeśli ma się tyle odwagi. Za każdym razem wygląd jest całkowicie inny.
Oznaczenia i przedziały: +1 transmutacja, 250g

Tego również nie przyjmujemy do spisu. Maska jest ryzykowana a poza tym, dobre zaklęcia transmutacyjne zadziałają o wiele lepiej niż ten przedmiot, ponieważ mamy możliwość wybrania sobie wyglądu, nie losowania go.

Temat: Przedmioty
Nazwa: Krucze pióro
Krótki opis: Czarne, eleganckie, z subtelnym zielono-fioletowym połyskiem. Nawet stalówka wykonana jest z ciemnego metalu. Pióro to wspaniale prezentować się będzie w ręku damy lub szanowanego profesora. Nie to jednak jest w nim najlepsze. Po stuknięciu różdżką zmienia się w model kruka. Nie jest co prawda pełnowymiarowy, nieco mniejszy niż pierwowzór, jednak wciąż wykonany z wieloma szczegółami. Zachowuje się w miarę naturalnie, podlatując do właściciela, zaczepiając go dziobem lub siedząc na szczycie regału i w milczeniu oceniając przybyłych gości czarnymi jak atrament oczami. Są one bowiem wyznacznikiem tego, ile tuszu pióro posiada. Szklane kulki wypełnia ciemny płyn, jaki zauważalnie przelewa się w ich wnętrzu, gdy zaczyna go ubywać. Kiedy zrobią się całkiem jasne, kruk zlatuje do kałamarza i dziobem "pije" atrament. Jeśli tusz skończy się w czasie pisania, pióro samoistnie przemienia się w ptaka, aby napełnić wkład. Dzięki temu unika się potrzeby noszenia przy sobie pojemniczka z atramentem oraz nieprzyjemnego chlapania. Po ponownym stuknięciu różdżką, kruk powraca do bycia piórem.
Występuje w wersjach czarnej (standardowa), białej (albinos) oraz biało-czarnej (łaciaty).
Oznaczenia i przedziały: +1 transmutacja, 70g

Jak wyżej, nie dodamy do spisu, ponieważ w moim odczuciu (i innych osób też) wystarczy odpowiednie zaklęcie transmutacyjne, aby osiągnąć bardzo podobny efekt.

Temat: Przedmioty
Nazwa: Zwierzęca klepsydra
Krótki opis: Z pozoru wygląda jak normalna klepsydra. Jasne drewienko delikatnie rzeźbione. Szklany pojemniczek z przewężeniem, wypełniony białym piaskiem. Chcąc ją użyć, należy głośno powiedzieć, co się gotuje i obrócić. Klepsydra sama dobiera czas do potrawy, a dla urozmaicenia piasek usypuje się w różne zwierzątka, jakich wielkość i rodzaj zależny jest od potrawy. Gotując jajka usypuje się mały lisek, piekąc wołowinę - krówka, itp. Kiedy danie jest gotowe, a zwierzątko całe, zaczyna wydawać z siebie dźwięki zależne od swojego gatunku. Kogut będzie piał, owca beczeć, etc. Jeśli zignorujemy je, a jedzenie zacznie się spalać, zwierzątko będzie nieprzyjemnie piszczeć, aż przyjdziemy i uratujemy to, co z dania zostało.
Oznaczenia i przedziały: +1 magiczne gotowanie, 60g

Poproszę o delikatne skrócenie opisu i przedmiot zostanie dodany do spisu. Podeślij mi skrócony opis w wiadomości prywatnej :)

Temat: Zwierzęta
Nazwa: Trzygłowy pies
Krótki opis: Olbrzymie zwierzę, które wygląda i zachowuje się jak zwykły pies z tą różnicą, że posiada trzy głowy. Nie wiadomo, czy każdy łeb spełnia inną funkcję, jak to jest w przypadku widłowęży. Potwierdzona jest tylko ich słabość względem muzyki. Nawet najbardziej agresywny trzygłowy pies zapadnie w sen, słysząc jakikolwiek instrument.
Oznaczenia i przedziały: Groźne. Zwierzęta zagraniczne, naturalnie występuje w Grecji.

^ kanon, ale niewiele ogólnie wiadomo, a nie chciałem zbytnio wymyślać. Jeśli dostanę pozwolenie, mogę coś dodać do opisu, bo aż się prosi.

Nie ma sensu większego rozpisywania tego zwierzęcia, poza tym, należy uznać, że jest on większy niż tradycyjny pies, myślę że powinien przewyższać wzrostem normalnego człowieka. Dodaję do spisu

Temat: Zwierzęta
Nazwa: Paqui
Krótki opis: Bestia ta swoim wyglądem przypomina pawia. Podobnie jak on ma długi ogon z tą tylko różnicą, że zdobne pióra posiadają tako samce jak i samice. Pełnią one bowiem inną funkcję niż u zwykłych ptaków. Zamiast wabić partnerki, paqui używa ich do obrony. Zaatakowany, przerażony lub zdenerwowany ptak rozkłada ogon, którego pióra mienią się wszystkimi kolorami tęczy, a jedna barwa płynnie przechodzi w drugą. Hipnotyczne, zmieniające się wzory w połączeniu z delikatnym, rytmicznym poruszaniem piórami wprawiają agresora w trans. Najczęściej mdleje po tym lub usypia, wystawiając się na łaskę paqui i innych zagrożeń. Częste są przypadki, że w zesłanym śnie ptaki te wydziobywały oczy swoim ofiarom lub zjadały ich języki. Nieszczęśnik budzi się zwykle parę godzin później okaleczony bądź cudem w stanie nienaruszonym, jeśli stworzenie nie poczuło się aż tak oburzone atakiem. Są bowiem niesamowicie dumne, mściwe i pamiętliwe.
Podobno jeśli dostatecznie długo patrzy się na ogon paqui oraz zdoła się siłą woli utrzymać świadomość, można nawiązać z ptakiem kontakt telepatyczny. Jednak zeznania na ten temat są pojedyncze i dość chaotyczne, aczkolwiek każde posiada element wspólny - wszystkie twierdzą, iż bestie te dysponują wiedzą, o jakiej się ludziom nie śniło. Skąd by miały ją mieć? Jaka to wiedza? Tego już podania nie ujmują. Większość też czarodziejów uznaje podobne eksperymenty za steki bzdur, a rzekome głosy za efekt transu i halucynacje. Uważają, że niemożliwym jest zachować świadomość, patrząc na ogon tegoż ptaka.
Niektóre rodziny trzymają paqui luzem w swoich ogrodach jako formę ukazania statusu i upiększenia okolicy. Póki postępuje się z nimi bardzo łagodnie, nie stanowią zagrożenia, dla pewności jednak zakłada się specjalne klipsy na nasady ich ogonów, aby nie mogły ich rozłożyć. Welon wielobarwnych piór ciągnący się za ptakiem jest równie piękny a przy tym niegroźny.
Oznaczenia i przedziały: Groźne. Zwierzęta lądowe.

^ nie umiem w nazywanie zwierząt, wydanie 1.

Pomysł na to zwierze przypadł mi do gustu, jednak nie sądzę, aby była możliwość nawiązywania z nim więzi telepatycznej. Ta część odpada, ale resztę dodam do spisu

Temat: Zwierzęta
Nazwa: Tarand
Krótki opis: Stworzenie to przywodzi na myśl jelenia. Wysokie, smukłe, obdarzone porożem. Z bliska jednak dostrzec można wiele znaczących różnic. Sierść jest półdługa, szorstka i w niektórych miejscach (szczególnie na karku) nastroszona. Nogi posiadają cztery palce - dwa środkowe stanowią kopyta, dwa boczne mają zakrzywione pazury, których długość potrafi dochodzić do 15 cm. Szpony w czasie chodu nie dotykają podłoża, odchylone w tył dzięki specjalnym ścięgnom. Zwierzę potrafi jednak odgiąć je, unosząc do ataku. Jest bowiem mięsożerne, o czym świadczy szczęka pełna kłów.
Najbardziej charakterystyczny jest łeb stworzenia. Porasta go bowiem coś na kształt miękkiej, białej tkanki, tworząc iluzję nagiej czaszki. Podobne narośle są też rozrzucone po reszcie ciała, razem z czerwonymi plamami, jakie imitują kości otoczone mięsem.
Stwór ten ma możliwość wydzielania niesamowitego smrodu. Kiedy zechce, otacza go silna, słodko-mdląca woń rozkładu. Jest to część jego taktyki polowania, gdy leżąc nieruchomo wabi smrodem padliny swoje ofiary. Wygląda wtedy jak na wpół zjedzone truchło. A gdy głodny drapieżnik podejdzie bliżej, tarand rzuca się na niego. W bezpośrednim starciu, na dodatek z zaskoczenia, jest bardzo groźny. Począwszy od poroża, jakim może przebić ofiarę, na kłach i pazurach kończąc. Jak nie rozszarpie, tak zagryzie. Unika jednak otwartej walki i kiedy nie może uciec się do podstępu, wycofuje się. Łatwo go przegonić, udając po prostu pewność siebie oraz robiąc dużo hałasu.
Oznaczenia i przedziały: Groźne. Zwierzęta lądowe.

^ nie umiem w nazywanie zwierząt, wydanie 2.
Jak wyżej, zwierzę trafi do spisu, jak zostanie skrócony opis :D Zmieniony podeślij proszę w wiadomości prywatnej :)

Temat: Zwierzęta
Nazwa: Ammit
Krótki opis: Bestia występująca na północy Afryki, przez tubylców określana Pożeraczem. Nim czarodzieje z Qahir al-Falak zdołali zapanować nad populacją ammitów, mugole z tamtych rejonów otoczyli je pomniejszą czcią, przypisując im rolę strażnika podziemi oraz egzekutora wyroków nad duszami ludzkimi. W tamtych czasach bowiem stworzenia te były niezwykle liczne, zamieszkujące wszelkie zbiorniki wodne i terroryzujące mieszkańców, czym zapracowały sobie na opinię istot piekielnych. Ministerstwo Magii zdecydowało się na ostrą kontrolę gatunku oraz polowania zmniejszające liczebność ammitów, uznając je za zbyt niebezpieczne dla innych zwierząt i mugoli. Od tamtej pory bestie te opuściły Nil na rzecz rejonów mocniej pustynnych lub wybrzeża.
Swoim wyglądem przypomina ociężałego hipopotama. Tylne łapy są masywne, muskularne i zakończone płaskimi, tępymi pazurami. Służą zwierzęciu do rozpędzania się, kiedy szarżuje na swoją ofiarę. Gabaryty ammit nie powinny bowiem mylić. Te kilkaset kilogramów najczystszej agresji oraz głodu potrafi osiągać zawrotne prędkości, kiedy rusza do ataku. Główną broń zaś stanowią potężne szpony przednich łap oraz kły. To od pyska ammit zyskał przydomek Pożeracz. Łeb zwierzęcia przypomina bowiem paszczekę krokodyla, najeżoną zębiskami. Podobnie jak te gady, ammit zaciska szczęki z niebywałą siłą, bez problemu mogąc przegryźć człowieka na pół, potem pożerając go niemalże w całości - wraz z kośćmi i ubraniem, jeśli takowe na sobie posiadał. Nie mają w zwyczaju przeżuwać pożywienia, rozszarpując jedynie ciało ofiary na części wielkościowo odpowiednie do przełknięcia.
W przypadku szarżującej na ciebie ammit nie masz za wiele szans. Jeśli znajdujesz się na lądzie, możesz próbować ucieczki jako, że stworzenia te odporne są na większość zaklęć. Charakteryzują się jednak niewielką wytrzymałością. Szarża trwa krótko, a podczas niej zwierzę nie jest zdolne do gwałtownych manewrów, całą swoją energię używając na ten jeden bezpośredni atak. Znacznie trudniej jest uciec ammit w wodzie. Jeśli natrafisz na tę bestię w rzece lub morzu, możesz żegnać się z życiem jako, że dzięki wyporności wody zyskują na szybkości i wytrzymałości.
Gatunek ten charakteryzuje się znacznym dymorfizmem płciowym. Samice są większe, masywniejsze i agresywniejsze. Ich skóra jest twarda, z daleka łudząco przypominająca łuski, szyje zaś zdobią gęste grzywy. Nie tolerują towarzystwa innych samic, walcząc zaciekle o terytorium i pożywienie. Samce są mniejsze, smuklejsze oraz posiadają mniej okazałą grzywę. Przednie łapy, pierś i kawałek brzucha samców zdobią cętki, nieobecne u samic. Męskie osobniki są też łagodniejsze, czasem łączą się w niewielkie stada, współpracując na polowaniach. Znane są przypadki udomowienia samców ammitów, co nigdy nie udało się z żadną samicą.
Różdżki z rdzeniem z kła ammit pożądane są wśród afrykańskich czarodziejów jako rzekomo najlepsze do opcm.
Oznaczenia i przedziały: Niebezpieczne dla samców, bardzo niebezpieczne dla samic. Zwierzęta zagraniczne, występujące w północnej Afryce.

^ bardzo przepraszam za długość tego opisu, poniosła mnie inwencja twórcza...
O dziwo tym razem umiem w nazywanie zwierząt.

Zwierzę ciekawe i chcemy dodać je do spisu, ale tu również, zdecydowanie za długi opis, musi być skrócony minimum o połowę, jak nie o 2/3 długości. Zmieniony opis podeślij mi na pw :)
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Ravenclaw
Rok Nauki : X
Wiek : 21
Skąd : Preston
Czystość Krwi : 0%
Galeony : 1614
Dodatkowo : prefekt fabularny
  Liczba postów : 1818
http://www.czarodzieje.org/t13332-ezra-thomas-clarke
http://www.czarodzieje.org/t13335-relki-ezry
http://www.czarodzieje.org/t13336-eureka
http://www.czarodzieje.org/t13338-ezra-clarke




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Wto Lip 24 2018, 13:21

Temat: Przedmioty
Nazwa: Laleczka voodoo
Krótki opis: szmaciana lalka, najczęściej służąca do uprzykrzania komuś życia. Przedmiot reprezentuje ducha konkretnej osoby, należy więc go wypełnić fragmentami jej ubrań, włosami lub naskórkiem. Wbicie szpilki w lalkę nie może spowodować trwałych obrażeń, jedynym efektem jest doskwierający, lecz nieczyniący realnej szkody ból. Niewielu wie, że laleczka może również pomagać zdobyć czyjąś sympatię - jeśli pokropi się ją perfumami lub obsypie płatkami róż - a nawet szczęście, jeżeli doczepi się do niej goździki, czosnek lub pieniądze.
Oznaczenia i przedziały: zwykłe, 35g (?)

Po rozmowach przedmiot został dodany do spisów, kosztuje 100g i wymaga zaklęcia do prawidłowego działania.

W spisie mamy zaklęcie Imaginem animati, w którym napisane jest, że "Do ożywienia obrazów, które będą mogły mówić czy chociaż częściowo zachowywać się jak prawdziwy człowiek, wymagane są o wiele bardziej skomplikowane techniki". Tych technik jednak nie ma, więc chciałabym zaproponować.

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Imaginem fabulari
Krótki opis: Sprawia, że postacie na obrazie zaczynają mówić. Działa wyłącznie jako kontynuacja zaklęcia Imaginem animati.
Oznaczenia i przedziały: 5 pkt z opcm i zaklęć + 15 pkt z dz. artystycznej

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Imaginem humanus
Krótki opis: ożywia portret, indywidualizując go poprzez nadanie mu cech malowanej osoby. Im lepiej zna się daną osobę, tym lepsze działanie zaklęcia. Wymaga jednak bardzo wiele skupienia. Działa wyłącznie jako kontynuacja zaklęć Imaginem animati oraz Imaginem fabulari.
Oznaczenia i przedziały: 5 pkt z opcm i zaklęć + 20 pkt z dz. artystycznej

Z tym wyżej proszę na razie o wstrzymanie. Istnieje szansa, że te techniki zostaną wykorzystane, ale w tej chwili nie dopisuję ich. Myślimy nad jedną rzeczą, która będzie miała również związek z tworzeniem obrazów i nie chcemy mieszać.

I mam pytanie odnośnie zaklęcia Acetum vini. Myślę, że jest ono całkowicie zbędne, bo nie zdarzyło się chyba nigdy, żeby na fabule postać dysponowała tylko octem. Skoro będzie miała ocet, to jest duża szansa, że wino też... Wydaje mi się, że logiczniejsze byłoby:

Temat: Zaklęcia  
Nazwa: Aqua vini
Krótki opis: Zmienia wodę w słabej jakości wino. Stosowane głównie przez kucharzy.
Oznaczenia i przedziały: 3 pkt z transmutacji lub dorosły

Zmienione w spisie, podniesiony próg do 15 punktów
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Mieszkaniec Londynu
Wiek : 30
Skąd : Bristol, Wielka Brytania
Czystość Krwi : 25%
Galeony : 122
Dodatkowo : Magia bezróżdżkowa
  Liczba postów : 31
http://www.czarodzieje.org/t16627-thomas-h-o-rowell#459789
http://www.czarodzieje.org/t16632-relacje-tego-od-piorunow#459882
http://www.czarodzieje.org/t16633-bruno#459885
http://www.czarodzieje.org/t16561-thomas-h-o-rowell#456957




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Czw Wrz 27 2018, 22:58

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Fulgur
Krótki opis: Przyzywa piorun z nieba. Zaklęcie jest bardzo trudne w celowaniu i w przypadku słabej woli rzucający może ugodzić sam siebie. Wymagane jest zachmurzone niebo oraz otwarty teren.
Oznaczenia i przedziały: 20 pkt z OPCM i zaklęć lub dorosły

To zaklęcie średnio się nam podoba.
Ewentualna modyfikacja wchodzi w grę?

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Aer
Krótki opis: Zaklęcie tworzy chmury. Ilość zależna jest od skupienia i mocy czarodzieja.
Oznaczenia i przedziały: 10 pkt z OPCM i zaklęć oraz 10 z transmutacji

Chodzi o chmury na niebie czy o chmury pojawiające się stricte nad człowiekiem?
Chmury pojawiające się na niebie, z niskim pułapem.

Temat:Zaklęcia
Nazwa: Ventus
Krótki opis: Przyzywa mocny wiatr zdolny do powalenia wszystkiego na jego drodze. Nieskuteczny na osoby pod wpływem protego.
Oznaczenia i przedziały: 15 pkt z OPCM i zaklęć

To byłoby okej.
Super <3

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Aestus
Krótki opis: Tworzy pioruny wydostające się z palców rzucającego. Istnieje możliwość podładowania zaklęcia i rzucenia jego mocniejszej wersji. Zaklęcie oprócz zastosowania bojowego odnajduje swoje działanie jako źródło mocy np. do podładowania akumulatora.
Oznaczenia i przedziały: Magia bezróżdżkowa

Ostatnie zaklęcie chciałbym wynaleźć na fabule.

Na to zaklęcie się niestety nie zgadzamy, naszym zdaniem za bardzo odbiega od klimatu kanonu i nie widzimy dla niego miejsca w naszych spisach.
Oki :(


Ostatnio zmieniony przez Thomas H. O. Rowell dnia Sob Paź 20 2018, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Student Ravenclaw
Rok Nauki : X
Wiek : 20
Skąd : Wielka Brytania / Dolina Godryka.
Czystość Krwi : 25%
Galeony : 205
  Liczba postów : 436
http://www.czarodzieje.org/t16550-winter-rieux#456757
http://www.czarodzieje.org/t16559-relacje-winter-rieux#456919
http://www.czarodzieje.org/t16558-poczta-winter-rieux#456915
http://www.czarodzieje.org/t16557-winter-rieux#456856




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Sob Paź 13 2018, 19:06

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Brachiabindo
Krótki opis: Służy do spętania ofiary niewidzialnymi więzami i unieruchomienia jej. Przeciwzaklęciem jest Emancipare.
Oznaczenia i przedziały: 8 pkt z OPCM i Zaklęć

nie wiem, czy takie zaklęcie jest konieczne. posiadamy w spisie incarcerous, orbis, petryficus totalus i inne, które pozwalają na unieruchomienie przeciwnika.

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Emancipare
Krótki opis: Odblokowuje drzwi i uwalnia z więzów osobę, która została nimi spętana.
Oznaczenia i przedziały: 8 pkt z OPCM i Zaklęć

A skąd tu się drzwi wzięły? :D

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Zaklęcie Niebieskich Płomieni
Krótki opis: Powoduje, że z różdżki wypływa strumień, który następnie skrapla się w ogień. Zaklęcie podobne do Incendio, aczkolwiek płomienie mają całkiem inne właściwości. Wyróżniają się przede wszystkim niebieską barwą, są wodoodporne i nie powodują oparzeń, w związku z czym można je trzymać w dłoni. Ciepło zaś dają tylko obiektom, które znajdują się nad nimi, aczkolwiek nadal spalają materiały - odzież i rośliny. Można je bezpiecznie przenosić w małych przedmiotach, np. szklanym słoiku.
Oznaczenia i przedziały: 10 pkt z OPCM i Zaklęć

dodane

Temat: Eliksiry
Nazwa: Eliksir Kota
Krótki opis: Specyficzny eliksir o czarnej, gęstej strukturze, charakteryzujący się drobnymi pyłkami nadającymi blask. Pozwala na widzenie w ciemnościach poprzez zmianę struktury oka odpowiadającej kociej. Nie zmienia to faktu, że staje się kompletnie bezużyteczny, jeżeli nie ma jakiegokolwiek, nawet najmniejszego źródła światła. Dodatkowo spektrum możliwych barw do odbioru zostaje zaniżone ze względu na mniejszą ilość pręcików, a nagłe wystawienie się na promienie słoneczne może poskutkować chwilowym oślepieniem. Smak jest cierpki oraz nawiązuje odrobinę do pieczonej ryby.
Oznaczenia i przedziały: 10 pkt z Eliksirów

Zastanowię się.

Temat: Eliksiry
Nazwa: Eliksir Arcanum
Krótki opis:Arcanum ma na zadanie przede wszystkim zablokować przepływ magii u osoby spożywającej, w związku z czym nie może rzucić żadnego zaklęcia - jakby była pozbawiona tejże możliwości. Znaczącym plusem jest możliwość spokojnego używania mugolskiego sprzętu bez żadnych zakłóceń, zaś czarodziej obracający się w środowisku niemagicznym nie musi martwić się o to, że zostanie zdradzona jego prawdziwa tożsamość. Obecnie rzadko spotykany, zaś bardzo często przyjmuje inne zastosowanie - odebrania obrony przeciwnikowi poprzez dolanie eliksiru do napoju.
Oznaczenia i przedziały: 20 pkt z Eliksirów
ten eliksir mnie nie przekonuje. Nie jestem pewna, czy jest konieczny. Poza tym należałoby dokładniej określić czas działania eliksiru, i sądzę, że zwiększyć wartość do 25pkt

Temat: Przedmioty czarodziejskie
Nazwa: Naszyjnik Ariadny
Krótki opis: Nietypowy wisiorek na srebrnym łańcuszku w kształcie czerwonego, delikatnie naostrzonego kryształu. Jedną z cech charakterystycznych jest jego niezwykła właściwość - ukłucie drugiej osoby ostrą końcówką powoduje przywiązanie magicznego przedmiotu do tejże osoby, w związku z czym przedmiot informuje o aktualnym stanie jej zdrowia. Kiedy życie jest zagrożone, wisiorek zaczyna drżeć oraz emanować czerwono-fioletowym światłem. Posiada także inną, zaskakującą cechę - powiedzenie słów "Wskaż drogę" spowoduje wskazywanie ścieżki do postaci, która została wcześniej połączona z całokształtem magii drzemiącej w biżuterii.
Oznaczenia i przedziały: Kategoria: trudne do zdobycia
Kuferek: + 1 pkt uzdrawianie
Cena: 90g
Są specjalistyczne zaklęcia diagnozujące obecny stan pacjenta. Poza tym nie do końca rozumiem "przywiązania" do drugiej osoby; przedmiot przytwierdza się jakoś do skóry, czy raczej że do momentu, jak ponownie kogoś się nie ukłuje nim to cały czas mówi o stanie zdrowia innej osoby?

Temat: Zwierzęta
Nazwa: Bzyczek
Krótki opis: Stworzenia pełniące funkcję pszczół w czarodziejskim świecie. Te urocze istoty, w przeciwieństwie do swoich niemagicznych odpowiedników, nie posiadają żądeł - w związku z czym obcowanie z nimi jest pozbawione ryzyka użądlenia. Mają od jednego do dwóch centymetrów długości oraz są niemożliwe do zauważenia z dalekiej odległości. Barwa ich drobnego, miłego w dotyku futerka zależna jest od przestrzeni, w której żyją - zazwyczaj ma na celu kamuflaż przed wrogo nastawionymi ptakami. Charakteryzują się małymi, wystającymi z boków skrzydełkami w kształcie listków o przezroczystej strukturze oraz ssącym aparatem gębowym, który jest niezwykle czuły na ruch powietrza. Są niezwykle szybkie oraz zazwyczaj trudno jest je złapać; kiedy zaś odczuwają strach, wydają z siebie bardzo nieprzyjemny zapach, który może przyprawić o mdłości. Bardzo często miejscem lęgowym tych stworzeń jest cała struktura drzewa - począwszy od listków, a skończywszy na gałązkach, zaś są do niego przywiązane przez cały czas od powstania roju. Nie stają się jednak w żaden sposób pasożytami, wręcz przeciwnie - chronią roślinę przed zarazkami oraz innymi owadami, które mogą jej zaszkodzić. W koronie drzew można zaś zauważyć tworzone przez nie plastry miodu - specjalnego, magicznego miodu, oczywiście. Znany jest już od starożytności ze swoich właściwości uzdrawiających, o wiele lepszych od produktu tworzonego przez pszczoły. Zawsze produkują jego nadwyżkę - same zaś potrzebują go niezbyt wiele, w związku z czym nie są specjalnie agresywnie nastawione do osób chcących je posiąść; niemniej jednak potrafią wyczuć zamiary i mogą skutecznie zaatakować całą hordą chciwego czarodzieja. W związku ze zmieniającą się strukturą lasów, mniejszą ilością drzew oraz zanieczyszczeniem powietrza, ich przetrwanie pozostaje pod znakiem zapytania. Obecnie uznawany za gatunek narażony na wyginięcie.
Oznaczenia i przedziały: kategoria: niegroźne
występowanie: cały świat

Dodane

| Przy zaklęciu Niebieskich Płomieni nie wiadomo nic o inkantacji, aczkolwiek istnieje i zostało użyte w książce. Podejrzewam, że składa się z dwóch słów (według Wiki), zapewne Caeruleus Ignis. Ewentualnie może być niewerbalne.

______________________


Another head hangs lowly
Child is slowly taken
And the violence causes silence
Who are we mistaken?

Ekwipunek:
 
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora



avatar

Mieszkaniec Londynu
Wiek : 37
Skąd : Wielka Brytania.
Czystość Krwi : 25%
Galeony : 591
Dodatkowo : depresyjny i autystyczny;
  Liczba postów : 802
http://www.czarodzieje.org/t16392-matthew-alexander#449540
http://www.czarodzieje.org/t16401-matthew-alexander#449750
http://www.czarodzieje.org/t16400-matthew-alexander#449655
http://www.czarodzieje.org/t16387-matthew-alexander




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Pią Lis 16 2018, 16:02

Temat: Zaklęcia
Nazwa: (Ex, In) Iniecto
Krótki opis: Zaklęcie wprowadzające wybrany roztwór do organizmu. Składa się z dwóch faz: Ex Iniecto - poprzez delikatne przyłożenie różdżki pobiera substancję, In Iniecto - wstrzykuje ją bezboleśnie, nie pozostawiając przy tym śladu.
Oznaczenia i przedziały: 15 pkt z Uzdrawiania.

Chcę samodzielnie wymyślić! miłoooośćććć

Okej, czekam na całość!

______________________

#include <iostream>using namespace std;
int main()
{
cout << "I think there is ";
cout << "a flaw in my code";
return 0;
}
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora Online



avatar

Mieszkaniec Londynu
Wiek : 37
Skąd : Wielka Brytania.
Czystość Krwi : 25%
Galeony : 591
Dodatkowo : depresyjny i autystyczny;
  Liczba postów : 802
http://www.czarodzieje.org/t16392-matthew-alexander#449540
http://www.czarodzieje.org/t16401-matthew-alexander#449750
http://www.czarodzieje.org/t16400-matthew-alexander#449655
http://www.czarodzieje.org/t16387-matthew-alexander




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Nie Gru 09 2018, 15:01

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Sacrificum
Krótki opis: Kosztem własnego zdrowia pozwala na uleczenie różnych ran znajdujących się na ciele innego czarodzieja. Po dłuższym czasie, obrażenia występują u osoby, która zastosowała urok, zazwyczaj także o większym nasileniu. Przy poważniejszych skaleczeniach użycie tego czaru może nieść ze sobą tragiczne skutki, zaś jego częste stosowanie ostatecznie doprowadzić do osłabienia, jeżeli nie do śmierci.
Oznaczenia i przedziały: 40 pkt z Magii Leczniczej, Zakazane.

Temat: Zaklęcia
Nazwa: Diagnosis
Krótki opis: Służy do wstępnego określenia stanu poszkodowanego na podstawie uderzeń serca oraz oddechów, podczas którego objawia się błysk z końca różdżki w kolorze zależnym od oceny. Zielone światło oznacza prawidłowe wartości, żółte - odbiegające od norm, zaś czerwone - brak któregokolwiek z nich. Zaklęcie nie podaje dokładnych informacji na temat zdrowia pacjenta.
Oznaczenia i przedziały: 5 pkt z Magii Leczniczej lub Dorosły.

Myślę, że to pierwsze byłoby czymś w rodzaju przeniesienia obrażeń z osoby, na której rzucany jest urok, na osobę, która go rzuca. W następnym wątku musiałaby ona zmagać się z takimi samymi lub większymi obrażeniami; minimum na użycie byłoby 15 pkt z Magii Leczniczej, ale żeby wyszło bez większych powikłań i niespodzianek - wymagane jest właśnie 40 pkt. Nie wiem, tutaj sporo można także pozmieniać, także czekam na werdykt.

Nie wiem, czy to pierwsze wynajdę (skoro i tak wymaga wyjaśnień), skoro jednak wymagałoby pewnych doświadczeń i ryzykowania zdrowia, ale drugie na pewno chcę! miłoooośćććć

______________________

#include <iostream>using namespace std;
int main()
{
cout << "I think there is ";
cout << "a flaw in my code";
return 0;
}
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora Online



avatar

Uczeń Hufflepuff
Rok Nauki : VII
Wiek : 18
Skąd : Szwed, zamieszkuje od lat Glasgow.
Czystość Krwi : 90%
Galeony : 67
  Liczba postów : 60
http://www.czarodzieje.org/t16780-finan-gard-konczy-sie-tworzyc#466593
http://www.czarodzieje.org/t16788-panicz-gard#466769
http://www.czarodzieje.org/t16790-listy-do-finnu#466907
http://www.czarodzieje.org/t16783-finan-gard#466737




Gracz






PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    Nie Gru 09 2018, 22:16

Temat: Przedmioty
Nazwa: Kamień uśpionego wspomnienia
Krótki opis: To pusty kamień szlachetny, który jest w stanie pomieścić i przechować jedno wspomnienie. Dostępne są trzy rodzaje: kyanit (niebieski), cymofan (żółty), spinel (ciemna czerwień), które można zakupić jako wisiorek bądź pierścień. Po wyjęciu wspomnienia ze środka kamień ulega samoistnemu pęknięciu i nie nadaje się do ponownego użytku. Można za połowę ceny ubiegać się o naprawę. Dodatkowo kamień lśni delikatnym blaskiem, kiedy w pobliżu (około 5 metrów) znajduje się "właściciel" wspomnienia.

Oznaczenia i przedziały: wydaje mi się, że przedmioty popularne.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora


Sponsored content












PisanieTemat: Re: Zgłaszanie propozycji do spisów    

Powrót do góry Go down
 

Zgłaszanie propozycji do spisów

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Czarodzieje ::  :: 
zasady
 :: 
spisy fabularne
-